ظرفیت انتقال گاز به 400 میلیارد مترمکعب در سال افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: در افق 1404، ظرفیت انتقال روزانه گاز به بیش از یک میلیارد و ظرفیت سالانه به 400 میلیارد مترمکعب می‌رسد.

سعید توکلی، درباره حجم انتقال گاز در سال 96، به خبرنگار شانا گفت: پارسال، تا پایان بهمن ماه، 226 میلیارد مترمکعب گاز در شبکه خطوط لوله سراسری کشور منتقل شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 باید به رقم انتقال یک میلیارد و 160 میلیون مترمکعب گاز در روز دست یابیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز، افزایش ظرفیت انتقال را از دیگر اهداف این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس چشم‌انداز، ظرفیت انتقال گاز نیز در موعد یاد شده، به سالانه 400 میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد، گرچه این رقم بسته به نوع بهره‌برداری و آرایش شبکه انتقال می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

صادرات گاز به بغداد ادامه دارد

توکلی با بیان این‌که صادرات گاز به بغداد همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: حجم گاز صادراتی به بغداد در برخی روزها 14 میلیون مترمکعب بوده، اما به طور میانگین روزانه حدود 8 تا 9 میلیون مترمکعب گاز به بغداد صادر می‌شود و اخیرا در برخی روزها به رقم 10 میلیون مترمکعب نیز رسیده است.

به گفته وی، از آنجا که دریافت‌کننده گاز ایران، نیروگاه بغداد است، هرچه دمای هوا در این کشور افزایش یابد، میزان تقاضای بغداد و صادرات گاز ایران نیز افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، شرکت ملی گاز، در ایستگاه شلمچه گاز مورد نیاز نیروگاه بصره را آماده کرده و به محض اعلام طرف عراقی این گاز به خاک عراق وارد می‌شود.

کد خبر 282286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =