ماموریت‌های کنونی شرکت ملی گاز تغییر کرده است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیریت تامین گاز کشور، رضایت مشتری، رقابتی شدن این صنعت و حضور فعال در تجارت جهانی گاز را مهم‌ترین ماموریت و وظیفه کنونی این شرکت نام برد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا عراقی صبح امروز (سه‌شنبه، 4 اردیبهشت‌ ماه) در چهارمین همایش تولید پایدار گاز که هم اکنون در مرکز همایش‌های دانشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است، درباره مأموریت‌های شرکت ملی گاز توضیح داد: این مأموریت در سه محور تعریف شده که بخش نخست آن مدیریت تامین گاز کشور است.

وی افزود: شرکت ملی گاز مراحل مختلفی را در طول عمر ۵۰ ساله خود سپری کرده که در مرحله نخست تنها صادرکننده گاز به روسیه بود، اما اکنون در مرحله مدیریت تامین گاز کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: امنیت ارزش و کسب رضایت مشتریان از دیگر محورهای فعالیت‌های شرکت ملی گاز در مدیریت تامین گاز کشور است.

عراقی درباره دومین مأموریت این شرکت توضیح داد: حضور فعال در فرصت‌های مناسب تجارت جهانی گاز از دیگر ماموریت‌های این شرکت است و باید تلاش کنیم با ایجاد فرصت‌های رقابتی، حضوری فعال در این بازار داشته باشیم.

وی مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز را سومین مأموریت این شرکت عنوان و اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴ صنعت گاز کشور باید به صنعت رقابتی و کار با مشارکت بخش خصوصی تبدیل و این ماموریت در صنعت گاز کشور باید اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره میزان تولید در سال‌های آینده توضیح داد: میزان برداشت از گاز طبیعی باید از حجم ۲۳۰ میلیارد مترمکعب سالانه کنونی به ۲۹۰ میلیارد مترمکعب ارتقا یابد، همچنین میزان تولید اتان به بیش از ۸ میلیون تن، میزان تولید گوگرد به 2 میلیون تن، میزان تولید میعانات گازی به ۳۶۰ میلیون تن و میزان تولید ال‌پی‌جی به ۱۲ میلیون تن در سال ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: در سه سال آینده باید به این ارقام دست یابیم و برای تحقق این اهداف باید تغییرات اساسی در ساختار صنعت گاز کشور انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که در مراسم ۵۰ سالگی شرکت ملی گاز و در حضور رئیس جمهوری تصمیم‌هایی مطرح شد، گفت: نخستین مورد از این تصمیم‌ها رسیدن به خودکفایی در شرکت ملی گاز است تا بتوانیم قدرت تصمیم‌گیری داشته باشیم و توان ساخت هر آنچه را می‌خواهیم به دست آوریم.

وی با بیان این‌که کمیت نیز باید به کیفیت تبدیل شود، زیرا ما تنها به دنبال تولید پایدار نیستیم و باید تولید بر اساس ارزش افزوده باشد، تصریح کرد: این که کیفیت و کمیت تولید گاز بر اساس ارزش افزوده و حفظ محیط زیست باشد، مهم‌ترین شعار ما در نیمه دوم عمر شرکت ملی گاز ایران است.

عراقی تغییر از الگوبرداری به سوی فناوری را هدف سوم شرکت اعلام کرد و گفت: ما نمی‌توانیم همواره به دنبال کپی‌سازی باشیم، بلکه باید به دانش فنی نیز توجه کنیم و سطح دانش فعلی خود را به جایی برسانیم که بتوانیم  به خارج از کشور صدور خدمات فنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در توسعه تجارت گاز جایگاه شرکت ملی گاز ایران از سطح ملی به سطح جهانی تغییر می‌کند و این کار باید بر مبنای بنگاه‌داری انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: برند شدن شرکت ملی گاز مهم‌ترین موضوع برای ما است بر این اساس هر فرآیند رفتار و عملکرد و تحقق وعده‌های ما باید به الگویی برای شرکت‌های مشاوره تبدیل شود.

عراقی در پایان نیروی انسانی را جزو نخستین مواردی دانست که در یک سازمان باید به آنها توجه ویژه‌ای شود و گفت: باید در میان نیروی انسانی سازمان اعتماد را ایجاد کنیم و همچنین به کاری که انجام می‌دهیم نیز اعتقاد و اعتماد داشته باشیم.

به گفته وی، این موضوع زمانی محقق می‌شود که محیط کار در سازمان نیز محیطی پویا و خلاق باشد.

کد خبر 282344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =