نام بردن از افراد در جریان سوال از وزیر نفت صحیح نبود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نام بردن از افراد در جریان سوال از وزیر نفت برای آنها حقی در مجلس ایجاد می‌کند و کار صحیحی نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه، 4 اردیبهشت‌ماه) در جریان سوال جواد کریمی قدوسی از بیژن زنگنه، وزیر نفت، با بیان این‌که آقای کریمی در اظهارات خود نام افرادی را آورد که حقی را برای آنها در مجلس ایجاد می‌کند، گفت: این‌که در جلسه علنی هنگام سوال از وزیر نفت گفته شد مردم از نمایندگان خود در مجلس انتظار نداشته باشند، زیرا آنان گرفتار مسائل حوزه انتخابیه خود هستند، این موضوع توهین به مجلس است. حداقل تلویحا توهین تلقی می‌شود و آقای کریمی قدوسی باید به صورت دقیق اظهارنظر می‌کرد.

قاسم میرزایی نکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: قانع شدن نمایندگان با آرای بالا نشان داد که نمایندگان به اظهارات نماینده سوال کننده توجهی نداشتند.

وی افزود: به نظر می‌رسید نماینده سوال‌کننده از وزیر نفت دوست داشت دیده شود، اما نمایندگان نیز نظر خود را درباره وزیر نفت با رأی‌شان بیان کردند.

عبدالحمید خدری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار شانا گفت: وزیر نفت با درایت کامل و به صورت مستند و مستدل جواب نماینده سوال‌کننده را داد.

وی تصریح کرد: بنده در جریان سوال از وزیر نفت، مراتب اعتراض خود را در مورد نام بردن از افراد ازسوی نماینده سوال‌کننده بیان کردم که البته رئیس جلسه نیز به این موضوع ورود کرد و به این کار ناصحیح تذکر داد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 4 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به پرسش جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد از بیژن زنگنه، وزیر نفت از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

پرسش نخست در ارتباط با نگاه به بیرون در اقتصاد نفتی بود که نمایندگان با 72 رای مثبت، 128 رای منفی و 7 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه، پرسش را وارد ندانستند و از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

همچنین نمایندگان، پرسش دوم کریمی قدوسی درباره طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (برندینگ) از وزیر نفت را نیز وارد ندانسته و با 84 رای مثبت، 115 رای منفی و 6 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ وزیر قانع شدند.

کد خبر 282350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =