لزوم توجه به اصل جانشین‌پروری در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: با توجه به کاهش تعداد نیروهای رسمی شرکت در آینده نزدیک، این پیشنهاد مطرح شده که مسئولیت‌ها به نیروهای مدت معین و موقت واگذار شود.

علی‌اصغر سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این‌که در برنامه پنجم توسعه تعداد 950 نفر و در برنامه ششم حدود 700 نفر از نیروهای رسمی این شرکت بازنشسته می‌شوند، گفت: با توجه به بازنشستگی پیش از موعد تعدادی از کارکنان در سال‌های اخیر و جایگزین نشدن نیرو، یک سوم از چارت سازمانی شرکت فاقد شاغل است که یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا نیروهای قرارداد مدت معین و موقت موجود آموزش‌های لازم و خاص را ببینند تا بتوانیم برخی کارها را به آنها بسپاریم.

مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اظهار امیدواری کرد که این پیشنهاد مورد توجه مقام‌های ذی‌ربط قرار گیرد و لااقل در سطح شرکت‌های عملیاتی و حاکمیتی اجرایی شود.

سالمی درباره ساماندهی کارکنان این شرکت اظهار کرد: نیروهایی که دارای دانش فنی بودند اما در بخش‌های غیرفنی کار می‌کردند، به بخش‌های فنی منتقل شده‌اند.

اهمیت آموزش در خطوط لوله و مخابرات نفت

مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به اهمیت آموزش در این شرکت اشاره کرد و افزود: دوره‌های فنی تخصصی برگزار شده در سال 96، 88 هزارو 568 نفرساعت و دوره‌های عمومی 34 هزار و 287 نفرساعت بوده است.

به گفته وی، سرانه برگزاری دوره آموزشی برای هر فرد در سال 96، 58 ساعت بوده، این در حالی است که رقم تعیین شده 60 ساعت است.

سالمی با بیان این‌که از اواخر پارسال، آموزش الکترونیک در سطح این شرکت برقرار شده است، اظهار کرد: این آموزش‌ها از طریق سامانه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: مقرر شده که آموزش‌های لازم برای کارکنان هر منطقه در همان جا برگزار و آموزش‌های متمرکز در صورتی که نیاز به تجهیزات یا کارگاه آموزشی خاصی داشته باشد، در تهران یا شهرهای دیگر برگزار شود.

تشکیل یک کمیته به منظور حل مشکلات کارکنان

مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسانی از امور کارکنان، آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی، خدمات رفاهی، اجتماعی و ... اشاره کرد و گفت: اعضای این کمیته به مناطق دوازده‌گانه شرکت می‌روند و از نزدیک با کارکنان دیدار و مشکلات اداری و شخصی آنها را  بررسی می‌کنند.

معاینات پزشکی دوره‌ای همه کارکنان در محل شرکت انجام می‌شود

مدیر منابع انسانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت درباره معاینات دوره‌ای کارکنان این شرکت گفت: هرسال کارکنان شرکت تحت معاینات پزشکی دوره‌ای قرار می‌گیرند که برای نخستین بار در اسفندماه پارسال، به جای اعزام نیروها به بیمارستان صنعت نفت، کارکنان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ساختمان مرکزی شرکت حضور یافتند و بیش از 300 نفر را معاینه کردند.

سالمی با بیان این‌که برای نیروهای پیمانکار نیز معاینات دوره‌ای انجام می‌شود، افزود: از امسال به بعد پیمانکار نیز موظف خواهد بود که معاینات دوره‌ای کارکنان زیر پوشش خود را در محل کار افراد انجام دهد.

وی درباره ارائه خدمات به کارکنان گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به منظور آسایش کارکنان مناطق و خانواده‌هایی که برای درمان به تهران اعزام می‌شوند، با هتل بزرگ تهران در جوار ساختمان مرکزی شرکت، قرارداد دارد؛ این تخت‌ها از چهارشنبه بعد‌ازظهر (پایان کار اداری) تا جمعه شب خالی است که مقرر شد از این پس به طور رایگان به کارکنان و خانواده‌هایی که برای معالجه، کار فوری و ... به تهران می‌آیند تعلق گیرد.

سالمی به برخی دیگر از اقدام‌های این شرکت در خدمات‌دهی به کارکنان اشاره کرد و گفت: تمدید مقررات مربوط به نفت‌شهر (به عنوان یک منطقه جنگی پاک‌سازی نشده) به منظور ارائه پرداختی بیشتر، تصویب طرح اقماری از 14/14 روز به 7/7 روز که تاثیر مثبت روانی برای کارکنان و خانواده‌های آنها داشته است، تسهیلات پروازی برای خانواده کارکنان جنوب‌شرق و خلیج فارس به تعداد دو نوبت در سال، در اختیار قرار دادن امکانات رفاهی مهمانسراها به خانواده‌های کارکنان در ایام تعطیل، در نظر گرفتن هدایا و برگزاری برنامه‌های مختلف برای خانواده‌های ایثارگران، بازدید از خانواده‌های ایثارگران و .... برخی از اقدام‌های این شرکت به‌منظور ارائه خدمات به کارکنان و خانواده‌های آنان بوده است.

به گزارش شانا، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت دارای 4531 سمت سازمانی است که از این تعداد 3695 سمت آن از سوی کارکنان رسمی فعال است.این شرکت همچنین دارای 740 نیروی قرارداد مدت موقت، 11 نیروی مدت معین و 2300 نفر پیمانکار است.

کد خبر 282365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =