گاز نیروگاه‌های مقیاس کوچک وصل شد

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP) دوباره از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، اما هنوز بدهی 75 میلیارد تومانی آنها به شرکت ملی گاز پرداخت نشده است.

حمیدرضا عراقی، درباره بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک به شرکت ملی گاز و قطع و وصل گاز آنها به خبرنگار شانا گفت: نیروگاه‌ها موظف به پرداخت بدهی خود به شرکت ملی گاز هستند.

وی افزود: قیمت گاز برای این نیروگاه‌ها تعیین و هم‌اکنون مشکل آنها برای دریافت سوخت گاز رفع شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز از وصل گاز نیروگاه‌های CHP خبر داد و تصریح کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک، 75 میلیارد تومان به شرکت ملی گاز بدهکار هستند و موضوع پرداخت بدهی آنها همچنان پابرجاست.

عراقی، تبدیل مشعل نیروگاه‌ها از سوخت مایع به سوخت گاز طبیعی را از جمله وظایف وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: این کار به توافق میان شرکت ملی گاز و وزارت نیرو نیاز ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل بسیاری از نیروگاه‌ها به نیروگاه بخار، اجرایی شدن آن را هزینه‌بر اعلام کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید به فکر صنعت گاز و صنعت برق کشور باشد. باید راهی اندیشیده شود تا نیروگاه‌ها مصرف بهینه داشته باشند، همچنین تبدیل مشعل نیروگاه‌ها و گازرسانی به آنها نیازمند تامین منابع مالی است و منابع کنونی برای گاز کشور کافی نیست. 

سعید مومنی، مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: نیروگاه‌های مقیاس کوچک (CHP) هنوز بدهی کلان خود به شرکت ملی گاز را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: این نیروگاه‌ها برای کاهش قیمت گاز دریافتی خود در حال رایزنی با معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، وزارت نفت و شرکت ملی گاز هستند.

کد خبر 282455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =