۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 282488
نمایشگاه نفت؛ پلی به سوی تحقق اهداف برنامه ششم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، در یادداشتی این رویداد را فرصتی برای شرکت ملی نفت ایران در مسیر تحقق اهداف توسعه ای وزارت نفت و برنامه ششم توسعه برشمرد.

به گزارش شانا، در یادداشت علی کاردر آمده است:

«برگزاری نمایشگاههای سالانه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران، فرصت مناسبی برای رشد و توسعه همه‌جانبه صنعت نفت کشورمان ایجاد میکند و در تحقق سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز، جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری روز به داخل کشور نقش بی‌بدیلی خواهد داشت.

از آنجایی که نمایشگاه سالانه صنعت نفت دربرگیرنده تمام بخش‌های فعال در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، نمایندگان تمام بخشها اعم از بالادست، میان‌دست و پایین‌دست در نمایشگاه حضور خواهند داشت و از همین رو امکان تعامل چندجانبه میان سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکتهای طراحی مهندسی و دانش‌بنیان و همچنین مدیران بخشهای دولتی و خصوصی صنعت نفت فراهم خواهد بود تا هر یک ضمن رونمایی از توانمندی‌های حوزه فعالیت خود، از فناوری روز دنیا نیز در حوزه‌های تخصصی مطلع و بهره‌مند شوند.

امسال در حالی به استقبال بیست‌وسومین دوره از نمایشگاه‌ بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌رویم که به فرموده رهبر معظم انقلاب مزین به حمایت از تولید داخل است؛ اصلی بیبدیل که از گذشته یکی از اولویت‌های کاری شرکت ملی نفت ایران بوده است و در خلال برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت نفت،‌ بیشتر مجال ظهور خواهد داشت.

توانمندسازی بخش خصوصی و کسب دانش و بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، به همراه ایجاد مقدمات تعاملات بیشتر و همکاری‌های گسترده در صنعت نفت در عرصه بین‌الملل هدفی است که در این جهت دنبال می‌شود و بدون شک در بطن نمایشگاه صنعت نفت بیش از هر بخش دیگری امکان بروز خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که عنوان جایگاه نخست نمایشگاهی خاورمیانه و رتبه پنجم نمایشگاه‌های بین‌المللی در جهان را از آن خود کرده است،‌ از زاویه دیگری نیز حائز اهمیت است؛ حضور نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت داخلی و خارجی و فراهم‌سازی زمینه لازم برای عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه مبادله کالا و خدمات و اطلاعات فنی،‌ ضمن گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی با سایر کشورها و نیز رقابت با شرکت‌های نفتی مشابه در سطح جهان،‌ گام بلندی در مسیر توسعه اشتغال در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌رود.

در عین حال در این گردهمایی جهانی که با حضور برخی از بهترین برندهای صنایع نفت و گاز جهان برگزار می‌شود، امکان مبادله اطلاعات مربوط به توسعه میدان‌های نفت و گاز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت ایران وجود خواهد داشت؛ فرصتی مغتنم برای شرکت ملی نفت ایران که در مسیر تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت نفت و برنامه ششم توسعه طرح‌ریزی شده است.

پررنگ‌تر شدن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی و افزایش امکان چانه‌زنی در مناسبات بین‌المللی در فضای پرآشوب و پرتنش کنونی، رهاورد دیگری است که از افزایش سطح تعاملات سازنده با برندهای برتر صنعت نفت جهان حاصل خواهد شد.

بدون شک حضور گسترده شرکت ملی نفت ایران - به عنوان رکن اصلی توسعه و تولید در حوزه بالادست صنعت نفت - در بیست‌وسومین دوره از نمایشگاه‌های بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و نقش موثر آن در ایجاد انگیزه در جهت افزایش سهم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت عظیم در داخل کشور می‌تواند تحقق بخش قابل توجهی از اهداف توسعه‌ای صنعت نفت را تضمین کند.»

کد خبر 282488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =