بلوک‎های اکتشافی-توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران معرفی شد

14 بلوک اکتشافی-توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران در مجموع با مساحت تقریبی بیش از 80 هزار کیلومتر مربع، واقع در 6 حوضه رسوبی کشور در حضور نمایندگان شرکت‎های داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت معرفی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به این‌که بر اساس مصوبه صادره از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به‌زودی مناقصه واگذاری بلوک‌های اکتشافی برگزار خواهد شد، نشست معرفی بلوک‎های اکتشافی-توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) در دومین روز برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‎المللی تهران برگزار شد.

بلوک‎های معرفی شده، ترکیبی از بلوک‎های دارای پتانسیل اکتشافی بالا واقع در حوضه‎های رسوبی بالغ و شناخته شده و بلوک‎های مربوط به حوضه‎های رسوبی جدید هستند که از میان آن می‎توان به چهار بلوک اکتشافی در حوضه رسوبی زاگرس شامل یک بلوک در ناحیه لرستان، یک بلوک در زیرحوضه فارس و 2 بلوک در زیرحوضه دزفول شمالی و دشت آبادان اشاره کرد.

در این نشست، سه بلوک دریایی در حوضه خلیج فارس و سه بلوک اکتشافی در حوضه کپه‎داغ در شمال شرق ایران معرفی شد.

معرفی یک بلوک اکتشافی در حوضه رسوبی مغان در شمال غرب ایران که دارای سیستم هیدروکربوری اثبات شده است و یک بلوک اکتشافی در حوضه ایران مرکزی و 2 بلوک اکتشافی به نام‌‎های تایباد و سیستان به عنوان بلوک‎های واقع در حوضه‎های رسوبی جدید در شرق ایران، دیگر بلوک‎های معرفی شده در این نشست تخصصی بودند.

استفاده از توان ملی و فنی شرکت‌های بین‌المللی در کشف منابع نفت و گاز در کشور از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران و مدیریت اکتشاف است و به همین منظور این مدیریت تصمیم دارد در آینده نیز نسبت به معرفی تعداد بیشتری از بلوک‌های اکتشافی در دریا و خشکی اقدام کند.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از دیروز (16 اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران آغاز به کار کرده است و 19 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می‎دهد.

کد خبر 282489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =