فضای همکاری‌های مشترک اقتصادی میان ایران و اسپانیا گسترده است

رئیس هیئت نمایندگی اسپانیا، هدف عمده کارگروه مشترک ایران و اسپانیا را که به دنبال امضای تفاهم‌نامه وزیر امور خارجه اسپانیا با دولت ایران در بخش‌های مختلف از جمله انرژی تشکیل شد؛ تقویت همکاری‌ها میان شرکت‌های دو کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برشمرد.

مرسدس مونه درو در حاشیه کارگروه مشترک ایران و اسپانیا در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هدف عمده این کارگروه که به دنبال امضای تفاهم‌نامه آلفونسو داستیس، وزیر امور خارجه اسپانیا، با دولت ایران در بخش‌های مختلف از جمله انرژی تشکیل شد؛ تقویت همکاری‌ها میان شرکت‌های دو کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است‌.

وی افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری میان دو کشور موجود است و طرف‌های ایرانی و اسپانیایی هر کدام پیشنهادهای جذابی برای ارائه در اختیار دارند‌. از این رو بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی نفت و گاز ایران و این نشست مشترک که با سازماندهی موسسه تجارت و سرمایه‌گذاری اسپانیا موسوم به ایسکس (ICEX) برگزار شد، فرصتی ارزشمند را برای آشنایی بیشتر شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی با توانمندی‌ها و نیازمندی‌های یکدیگر فراهم می‌آورد‌.

مونه درو، درباره تهدید آمریکا به خروج از برجام گفت: اگرچه این شرایط بلاتکلیفی مشکلاتی بر سر راه توسعه همکاری قرار داده، اما اروپا همواره تاکید کرده است که به دلیل متعهد ماندن ایران به توافق، از آن حمایت می‌کند‌. بنابر این به صورت بالقوه فضای گسترده‌ای برای گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور موجود است‌. 

بیست‌و‌سومین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد و در تاریخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به کار خود پایان میدهد‌.

در این دوره از نمایشگاه  حدود 4 هزار شرکت داخلی و خارجی از 38 کشور جهان شامل آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و ایران حضور دارند.

کد خبر 282574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =