طرح‌های گازرسانی به 334 روستای خراسان رضوی آغاز شد

رئیس جمهوری گفت: باید به ملت ایران برای کار بی نظیری که در حوزه گازرسانی شهری و روستایی انجام شده تبریک گفت، زیرا تنها در مدت زمان دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون، آمار گازرسانی روستایی به 11هزار و 500 روستا رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن روحانی، ظهر امروز (دوشنبه، 17مردادماه) در آیینی با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و در ارتباط زنده تصویری با گناباد و در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی به 334 روستای خراسان رضوی با گستردگی در 16 شهرستان این استان اظهار کرد: ایجاد امید در جامعه هدف نهایی همه پروژه‌های در دست اجرا از جمله گازرسانی شهری و روستایی است، زیرا اگر به آینده امیدوار باشیم، می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید بحث گازرسانی به شهرها به ۹۹ درصد و در بخش روستایی به ۸۲ درصد افزایش یافت، این در حالی است که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم ۵۵ درصد بود. البته تعداد روستای باقی مانده فاقد گاز نیز در مناطق دوردست و سخت‌گذر قرار دارند که گازرسانی به آنها مشکل است.

دکتر روحانی ادامه داد: در دو استان سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان نیازمند افزایش سرعت طرح‌های گازرسانی هستیم که در  این زمینه باید تلاش بیشتری شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در ابتدای این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر گازرسانی به روستاها، این مهم با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: در مدت زمان کمتر از دو ماه موفق شدیم ۵۰۰ روستای دیگر را گازرسانی کنیم و آمار گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید را به 11هزار و 500 روستا افزایش دهیم.

عراقی با اشاره به فواید بی‌نظیر اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی گفت: گازرسانی فقط سبب ایجاد رفاه نمی‌شود، بلکه در بحث محیط زیست نیز تاثیر بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون، طرح‌های گازرسانی به 161 روستا با 23 هزار و 573 خانوار و اعتباری معادل 113 میلیارد تومان افتتاح شده، گفت: این در حالی است که عملیات اجرایی گازرسانی به 173 روستا با 17هزار و 563 خانوار و اعتباری معادل 155 میلیارد تومان نیز آغاز شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: بیش از ۹۸ درصد تجهیزات گازرسانی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی درباره اجرای طرح‌های گازرسانی در خراسان رضوی نیز گفت: این استان رکورددار اجرای طرح‌های گازرسانی کشور است.

به گفته عراقی، در سال ۹۵ هر ۲ روز یک روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور متصل شد. این رقم در سال ۹۶ با یک حرکت خلاقانه به افتتاح هر ۱۲ ساعت یک طرح گازرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستا در ۱۲ ساعت دیگر رسید.

کد خبر 282589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =