نرخ بازگشت سرمایه کار در بلوک‌های اکتشافی جذابیت دارد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به استقبال گسترده از معرفی بلوک‌های اکتشافی این شرکت، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در بلوک‌های اکتشافی نسبت به توسعه میدان‌ها از جذابیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصالح هندی امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، در نشست خبری غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران حاضر شد و به پرسش‌ها درباره بلوک‌های اکتشافی معرفی شده از سوی این مدیریت پاسخ داد.

وی گفت: پیش از این، شرکت‌های خارجی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار برای اکتشاف در ایران هزینه کرده‌اند و ظرفیت‌های آینده کشور در حوزه اکتشافی ایجاب می‌کند ده‌ها میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: پارسال 2 پروژه لرزه‌نگاری خوب در مدیریت اکتشاف انجام شد که یکی از این پروژه‌ها، پروژه لرزه‌نگاری سپهر بود که به کاهش عدم قطعیت‌ها در منطقه دشت آبادان کمک کرد و دیگری پروژه لرزه‌نگاری تندیس بود که در مرز مشترک ایران و عراق انجام شد.

هندی گفت: از مجموع 6 حلقه چاه اکتشافی که پارسال در دستور کار مدیریت اکتشاف قرار داشت، چهار حلقه با دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز همراه بود.

بر اساس این گزارش، صبح امروز 14 بلوک اکتشافی از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حضور شرکت‌های داخلی و خارجی معرفی شد.  

کد خبر 282603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =