۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
  • کد خبر: 282624
تولید تجمعی یاران جنوبی از مرز 1.2 میلیون بشکه گذشت

مجری طرح یاران جنوبی با اشاره به تولید واقعی 12 هزار بشکه در روز در این میدان، از عبور تولید تجمعی این میدان از مرز یک میلیون و 200 هزار بشکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، همایون کاظمینی در حاشیه بیست‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از آخرین حفاری‌های صورت گرفته در این میدان  14 ماه گذشته و تولید زودهنگام 10 هزار بشکه‌ای از لایه سروک محقق شده، گفت: حفاری 12 حلقه چاه تمام شده و فلولاین‌ها نصب و به زودی نصب تجهیزات سرچاهی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه قرارداد توسعه میدان یاران به زودی منعقد می‌شود، افزود: تولید این میدان تا نیمه دوم امسال افزایش می یابد.

کاظمینی اعلام کرد که تولید تجمعی میدان یاران جنوبی از مرز یک میلیون و 200 هزار بشکه گذشته است و در توضیح آن گفت: تولید یک میلیون بشکه در روز از 6 حلقه چاه فعلی قطعی بود و طبق آمارهای چند روز اخیر این تولید تجمعی از مرز یک میلیون و 200 هزار بشکه گذشته است، چرا که آمار واقعی روزانه تولید ما بالای 12 هزار بشکه بوده است.

وی یادآور شد که این پروژه از زمان فعال شدن دکل‌های حفاری بیش از 900 شغل ایجاد کرده، افزود: شرکت‌های همکار ما تماما ایرانی و توسعه میدان از محل منابع داخلی بوده است.

مجری طرح یاران جنوبی به برخی اقدامات جانبی در این پروژه از جمله پاک‌‌سازی محدوده میدان مین، احداث جاده و سلرها، تجهیز منطقه به زیرساخت‌هایی مثل برق و مخابرات اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در محدوده هورالعظیم همه ضوابط مورد نظر محیط زیست رعایت شده است. همچنین برای اولین بار با همکاری محیط زیست استان خوزستان و محیط زیست کل کشور محل دفن زباله مشخص و ساخته شد.

کاظمینی که اخیرا مسئولیت دفتر هماهنگی جنوب شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به او سپرده شده است، درباره این دفتر جدید هم گفت: برای هماهنگی بیشتر با مجموع ذینفعان پروژه‌های نفتی در نهادها و ادارات استان خوزستان از جمله استانداری، محیط زیست، منابع ‌طبیعی و جلوگیری از اتلاف زمان، دفتر پشتیبانی جنوب شکل گرفته و من مسئولیت آن را دارم.

گفتنی است میدان یاران جنوبی که در 130 کیلومتری جنوب غربی اهواز و در نقطه صفر مرزی قرار دارد، میدانی مشترک است. 

کد خبر 282624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =