دستگاه ساخت داخل کاربردی در سیستم مدیریت سیال حفاری رونمایی شد

همزمان با دومین روز کاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران دستگاه جداکننده جامد – مایع (اکسترکتور) ساخت داخل که در سیستم مدیریت سیال حفاری کاربرد دارد، رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری درباره پروژه ساخت این تجهیز توضیح داد: پروژه تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت سانتریفیوژ و اکسترکتور از مجموعه تجهیزات مدیریت سیال حفاری (ZERO DISCHARGE) در اوایل آبان‌ماه سال 95 در قالب قراردادی به دانشگاه تهران واگذار شد.

وی گفت: جداکننده جامد – مایع (اکسترکتور) با همکاری شرکت‌های داخلی تولید و در دومین روز نمایشگاه رونمایی شد و این تجهیز برای آزمایش میدانی به زودی به منطقه عملیاتی انتقال خواهد یافت.

عرشیان با بیان این‌که مراحل ساخت سانتریفیوژ نیز در حال اجراست، افزود: پخش شدن پسماندهای حفاری در محیط زیست عواقب بسیار مخربی به همراه دارد و مدیریت پسماند سیال حفاری میزان تولید ضایعات را به حداقل می‌رساند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: حدود نیمی از دستگاه‌های حفاری این شرکت به سیستم مدیریت پسماند مجهز شده و برای بومی‌سازی این تجهیزات برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است.

وی گفت: ساخت این تجهیزات در زمان حاضر با همکاری شرکت ملی حفاری ایران، دانشگاه تهران و شرکت پایوران پارسیان بر اساس نظام پژوهش و فناوری وزارت نفت مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد.

در آیین رونمایی این تجهیز، مهندس سپهری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری، دکتر راشدی مجری این طرح پژوهشی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیران و مسئولان شرکت پایوران پارسیان سازنده تجهیز حضور داشتند.

کد خبر 282646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =