سفیر روسیه: «پوتین» هرگز از تحریم احتمالی علیه ایران حمایت نمی‌کند

سفیر روسیه در ایران، روابط ایران و روسیه را رو به گسترش دانست و گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که این کشور از تحریم‎های احتمالی علیه ایران حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، لوان جاگاریان صبح امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در نشست کارگروه مشترک ایران و روسیه با بیان این که روابط 2 کشور در حال افزایش است، تصریح کرد: روابط ایران و روسیه در بخش انرژی هم اکنون در بالاترین سطح قرار دارد.

وی دیدار و گفتوگوی رؤسای جمهوری ایران  و روسیه را در گسترش روابط 2 کشور تعیین کننده دانست و افزود: شرکتهای مختلف روس از جمله گازپروم، زاروبژنفت، لوک‌اویل، تات نفت، گازپروم نفت و ... حضور فعالی در ایران دارند.

سفیر روسیه در تهران با بیان این که شرکتهای روس هیچ ترسی از تصمیم احتمالی ترامپ درباره خروج از برجام ندارند، تاکید کرد: شرکتهای روس تلاش می‌کنند حضور فعالانه‌ای در بازار ایران و به‌ویژه در بخش انرژی داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت روسیه از شرکتهای این کشور برای فعالیت در اقصی نقاط جهان و از جمله ایران حمایت می کند.

جاگاریان با تاکید بر این که دولت روسیه هر حمایتی را همسو با همکاری با شرکتهای ایرانی انجام خواهد داد و انتظار این است که دولت ایران نیز این کار را انجام دهد، افزود: از شرکتهای روس و ایرانی درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر وارد جزئیات مذاکره برای پروژههای صنعت نفت شده و به نتایج موثر برسند.

نشست کارگروه مشترک ایران و روسیه صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت و سفیر روسیه در ایران در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شد و قرار است نحوه همکاری شرکتهای ایرانی و روس در پروژههای صنعت نفت ایران بررسی شود.

کد خبر 282665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =