تحقق تولید 320 هزار بشکه‌ای نفت در آزادگان جنوبی تا پایان 98

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از تکمیل فاز اول میدان آزادگان جنوبی تا پایان 98 و رسیدن به هدف تولید 320 هزار بشکه‌ای خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، تورج دهقانی در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه نفت،گاز، پالایش‌ و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پیمانکار تاسیسات فرآورشی دائمی در اواخر سال گذشته انتخاب شد و کار با سرعت در حال انجام است، گفت: امیدواریم تا پایان سال 98 تاسیسات فرآورشی دائمی میدان بهره‌برداری و در نهایت فاز اول میدان آزادگان جنوبی تا پایان 98 تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات مفصلی در 2 سال گذشته برای انعقاد قرارداد آی‌پی‌سی فاز دوم در جریان بوده است، گفت: سال گذشته با افزایش تولید حدود 70 هزار بشکه به رقم بیش از 100 هزار بشکه در تولید میدان رسیدیم. در این مدت با فعالیت توسعه‌ای، احداث چاه‌ها و تاسیسات سطح‌الارضی و بهره‌گیری از دانش و فناوری تولید زودهنگام استفاده از دستگاه‌های فرآورشی سیار ادامه یافته تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد افزایش تولید مرحله‌ای باشیم و در همین راستا امیدواریم تولیدمان در سال جاری به 180 هزار بشکه در روز برسد.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی با بیان اینکه همه بخش‌های آزادگان جنوبی بیشترین رویکرد استفاده از توانمندی داخلی را دارند و می‌توان گفت حدود 68 درصد از پیمانکاران سطح‌الارضی و حفاری کاملا ایرانی هستند، اظهار کرد: از اواخر سال گذشته کمیته‌ای برای ارزیابی مستمر نظام کالاهای داخلی در پروژه فعال شد که همزمان با نامگذاری امسال برای حمایت از کالای داخل شد و ما کارمان را جدی‌تر دنبال می‌کنیم تا هر بخشی که امکان بهره‌گیری از کالای داخل باشد با تغییراتی این واگذاری و جایگزینی رخ دهد.

دهقانی تصریح کرد: در فاز اول این میدان که برای 320 هزار بشکه پیش‌بینی شده تاکنون 70 حلقه چاه از مجموع 200 حلقه چاه فاز اول در مدار تولید است و به نظر می‌آید اهداف ما در فاز اول محقق خواهد شد. برای این فاز تا پایان حدود 3.7 میلیارد دلار اعتبار با احتساب موارد هزینه شده ، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه هیچ عجله‌ای برای واگذاری فاز دوم میدان عظیم آزادگان جنوبی وجود ندارد، افزود: فاز اول طبق برنامه در حال انجام است و در عین حال باید به NIOC حق داد که برای قرارداد IPC میدان عظیم آزادگان حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهد.

کد خبر 282677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =