۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 282678
95 درصد اقلام صنعت گاز ایرانی است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: 95 درصد تجهیزات مورد نیاز گازرسانی، 70 تا 80 درصد اقلام پالایشگاهی و حدود 50 درصد مواد شیمیایی پالایشگاه‌های گازی، ساخت داخل است.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا عراقی، در حاشیه نشست مطبوعاتی امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبشهت ماه) که در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی تلاش می‌کنیم  میزان استفاده از تجهیزات ساخت داخل در صنعت گاز را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه فعلا خبری از افزایش قیمت گاز نیست، درباره ایجاد اشتغال از طریق پروژه‌های گازرسانی اظهار کرد: دو نوع اشتغال پایدار و پروژه‌ای از اجرای پروژه‌های گازرسانی ایجاد خواهد شد، البته شغل‌هایی که در حین انجام پروژه ایجاد می شود قابل شمارش نیست، زیرا به دنبال آن هم کار ایجاد می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز، گازرسانی به 10 روستا در هر روز را از جمله برنامه های امسال شرکت ملی گاز اعلام کرد و ادامه داد: ما از اقلام ایرانی در صنعت گاز استفاده می‌کنیم و این در بخش ساخت داخل نیز ایجاد اشتغال خواهد کرد.

به گفته وی، اشتغال پایدار در بخش گاز رسانی مربوط به گازبان‌ها، امدادگران و نیروهایی از این دست می‌شود که این مشاغل بعد از بهره‌برداری از پروژه نیز تداوم خواهد داشت.

عراقی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تغییر رویکرد شرکت ملی گاز از کمی به کیفی‌سازی توضیح داد: رساندن گاز ایمن و پایدار از منبع پارس جنوبی به دست تمامی مصرف‌کنندگان، مهم‌ترین دلیل فعالیت شرکت ملی گاز در سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: اکنون در نظر داریم همه عملکرد شرکت ملی گاز را با تکیه بر کیفیت مطلوب، انجام دهیم که این اقدام شامل کنتورخوانی از راه دور و هوشمند، فرآیند انتخاب سریع پیمانکار، ایجاد ال‌سی ریالی به منظور پرداخت پول پیمانکاران و .... می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه تمام مدیریتهای شرکت ملی گاز باید کیفی‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: به مدیریتها اعلام شده که برنامه خود برای حرکت از سمت کمی به کیفی‌سازی را ارائه دهند. این برنامه در نشست هیئت مدیره ماه آینده شرکت ملی گاز بررسی شده و کتابچه آن تهیه خواهد شد.

کد خبر 282678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =