۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 282688
فن‌بازار در 80 درصد مساحت ایران حضور دارد

هم اکنون در 17 استان و بیش از 80 درصد از مساحت کشور که شامل همه استان‌های صنعتی می‌شود، فن بازارها موجود هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین صابری، معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست «رویداد ارائه به سرمایه‌گذاران در نوآوری‌های فناورانه صنعت گاز» که در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بیست‌وسوم صنعت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: از سال 92 این فن بازارها را در سراسر ایران ایجاد کرده‌ایم و نمایندگی‌هایی را از طریق سه سازمان در کشور گسترش دادیم.

وی با بیان این‌که این فن بازارها شاخه‌های مختلف را در بر می‌گیرد، افزود: در حال حاضر فن بازارهایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و ... در کشور وجود دارد.

صابری با بیان این‌که نخستین فن بازار شرکت ملی گاز چند ماه است فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: باید از همراهی مهندس عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز و شرکت ملی گاز قدردانی کرد که به این رویکرد و حمایت از کسب‌وکارهای نو روی آورده‌اند.

وی به چهار نوع رویداد به منظو ارتباط بین خریدار و فروشنده طرح‌ها و فناوری‌ها اشاره کرد و گفت: این رویدادها با چهار رویکرد مختلف در سه سال اخیر برگزار شده است.

صابری ادامه داد: برگزاری فستیوالی به منظور ارائه محصولات مخترعان، ارائه توانمندی‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به مصرف‌کنندگان بزرگ و عرضه پژوهش‌های به نتیجه رسیده و تبدیل به محصول شده به سرمایه‌گذاران از جمله موضوعات و رویکردهای این رویدادها بوده است.

ورود شرکت‌های دولتی به صندوق‌های فناوری مجاز شد

سعید پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در این نشست با تاکید بر این‌که حجم زیادی از نیروی انسانی کشور هم اکنون نیازمند شغل هستند، افزود: برای اینکه پاسخگوی این نیاز طبیعی جوانان کشور باشیم، باید رویکردی تازه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که بحث‌های فن بازار و استارت‌آپ‌ها سابقه حدود هشت ساله در کشور دارد، اما هنوز هم جدید به شمار می‌آید، ادامه داد: برای این‌که کشور سالانه 700 تا 800 هزار شغل ایجاد کند به یک نگاه نو نیاز دارد، افزود: سازمان‌های دولتی در کشور ما که اقتصاد آن دولتی است و بخش‌های صنعتی آن به دولت تعلق دارد، هم وظیفه حاکمیتی و هم وظیفه یک بنگاه اقتصادی را بر عهده دارند.

پاک‌سرشت با بیان این‌که وظیفه ما این است که از شرکت‌های نوپا حمایت کنیم، اظهار کرد: شرکت ملی گاز در یک سال گذشته بازیگران این عرصه را شناسایی کرده که باید روش انجام کار را نیز باید تعیین کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که این نشست نخستین نشست تخصصی در زمینه کسب‌وکار جدید است، اضافه کرد: آنچه مهم است، پیدا کردن الگوی مناسب و ایجاد یک فرآیند جدید و تمرین برای ایجاد کسب‌وکار جدید است.

وی تاکید کرد: نشست‌هایی از این دست باید ادامه داشته باشد تا فرآیند برد - برد در آن تعریف شود.

پاک‌سرشت گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان مهم است، اما آنچه هم‌اکنون به آن نیازمندیم تحریک بخش تقاضاست.

وی با بیان این‌که ما در عرضه محصولات صنعتی و فن آوری رشد داشته‌ایم، ادامه داد: هم‌اکنون به دنبال بازار هستیم.

وی به طرح پرسش‌هایی از قبیل؛ سرمایه‌گذاران چگونه باید بپذیرند که سرمایه خود را وارد این عرصه کنند؟ آیا سود این اقدام به اندازه‌ای هست که سرمایه گذاران را تحریک کند؟ و ... مطرح کرد و افزود: خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده که جا دارد از همه دست‌درکاران آن به ویژه پارک فناوری پردیس تشکر کنم.

پاک سرشت از مجوز ورود شرکت‌های دولتی به صندوق‌های فناوری خبر داد و گفت: خوشبختانه شرکت ملی گاز هم با ورود و تاسیس صندوق فناوری موافقت کرده و هم اکنون در مرحله کسب مجوز هستیم که امیدواریم نتایج خوبی در پی داشته باشد.

کد خبر 282688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =