نخستین کامیون چاه‌پیمایی و نمودارگیری ساخت داخل رونمایی شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: ساخت کامیون چاه‌پیمایی و نمودارگیری تا پیش از این تنها در انحصار شرکت‌های خارجی بود که با همکاری متخصصان و کارشناسان ایرانی طراحی و ساخت آن در کشور بومی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رامین حاتمی در آیین رونمایی نخستین کامیون نمودارگیری و چاه‌پیمایی ساخت داخل که بعدازظهر امروز ( سه‌شنبه، 18 اردیبهشت ماه) و در سومین روز برپایی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌الملی نفت برپا شد، اظهار کرد: کامیون‌های نمودار گیری و چاه‌پیمایی برای گرفتن اطلاعات خاص از مخازن نفت و گاز به‌کار گرفته می‌شود و براساس این اطلاعات، کارشناسان برای برداشت صحیح و مطلوب از مخزن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: همکاری نزدیک شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های تولیدی منجر به تولیدات بومی ارزشمند و روزآمدی می‌شود که نمونه آن را امروز با رونمایی از کامیون چاه‌پیما و نمودارگیری ساخت داخل شاهد هستیم.

وی افزود: این محصول کاملا ایرانی با حمایت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و ازسوی شرکت فالیز پژوهش پارس ساخته شده و در ابتدای امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، ارائه شد و امیدواریم تا پایان سال طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ‌تری ساخت داخل شود.

 حاتمی، با اشاره به سیاست دولت، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در اهتمام به ساخت داخل قطعات و تجهیزات بر حمایت از سازندگان داخلی تاکید و از تلاش و کوشش سازندگان و صنعتگران داخلی در بومی‌سازی قطعات و تجهیزات کاربردی صنعت نفت قدردانی کرد.

کد خبر 282698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =