شهنازی‎زاده: تحریم خوب نیست؛ اما از آن هراسی نداریم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد: تحریم هزینه هایمان را افزایش می دهد و طرح هایمان را زمانبرتر می کند، اما نگران نیستیم. تولید نفت آزادگان جنوبی با همین توان داخلی از 30 هزار بشکه به 100 هزار بشکه رسیده است. پس باز هم می توانیم با توان داخلی به روند توسعه ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار شانا، سید نورالدین شهنازی زاده، امروز (سه شنبه، 18 اردیبهشت ماه) در نشست خبری خود در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره رویکرد ایران در صورت خروج احتمالی امریکا از برجام، پاسخ داد: تحریم خوب نیست؛ اما نگرانش نیستیم و از آن هراسی نداریم.
 
وی به افزایش تولید روزانه میدان آزادگان جنوبی به بیش از 100هزار بشکه و آغاز برداشت از میدان های یاران جنوبی و آذر، به عنوان نمونه هایی از توانمندی های داخلی در توسعه میادین کشور اشاره کرد و گفت: هیچ گاه از تحریم ها استقبال نمی کنیم اما اگر باز هم تحریم گریبانگیر صنعت نفت شود، ما با قدرت و جدیت به فعالیت های توسعه ای خود ادامه می دهیم؛ همانگونه که تاکنون اینطور عمل کرده ایم.
 
شهنازی زاده به فرصت همکاری با شرکت های غیراروپایی هم اشاره و درعین حال خاطرنشان کرد که شرکت های اروپایی نیز همچنان بر همکاری با کشورمان تاکید دارند و مذاکرات متعددی را با این شرکت ها در دست اقدام داریم. 
 
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره توسعه میدان آزادگان جنوبی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی گفت: از میان بیش از 10 شرکت خارجی متقاضی توسعه این میدان، برخی شرکت ها مذاکرات را مسکوت گذاشتند اما برخی شرکت ها هم با جدیت پای کار ایستاده اند و به این ترتیب در حال حاضر مذاکره با چند کنسرسیوم در دستور کار است. 
 
شهنازی زاده با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، به رویکرد این شرکت نسبت به استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی اشاره کرد و گفت: به طور مثال در پروژه احداث خط لوله گوره به جاسک، تقریبا بخش عمده توان لوله سازان داخلی به کار گرفته شده است و این روند بر دیگر طرح ها و پروژه های این شرکت نیز حاکم است. 
 
شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان متولی اصلی توسعه صنعت نفت درغرب کارون، هم اکنون تولید روزانه  بین 335 تا 350 هزار بشکه نفت را در دست اقدام دارد و بر آن است این میزان تولید را در پایان سال 97 به بیش از 450 هزار بشکه برساند.  
 
کد خبر 282711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =