شیرین‌سازی، کاهش گاز مشعل و گوگردزدایی در اولویت انستیتو فرآورش گاز

​

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت شیرین‌سازی، کاهش گاز مشعل و گوگردزدایی را سه محور اصلی فعالیت انستیتو شیرین‌سازی و تصفیه گاز عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر توفیقی امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاستهای وزارت نفت تأسیس انیستیتوهای مختلف در کشور است تا در زمینه‌های مختلف صنعت نفت به توسعه دانش فنی اهتمام کنند.

وی انستیتو شیرین‌سازی و تصفیه گاز را یکی از این انستیتوها اعلام کرد که در پژوهشگاه صنعت نفت و با کارفرمایی شرکت ملی گاز بنیانگذاری شده و افزود: شیرین‌سازی، گوگردزدایی و کاهش آلایندههای زیست‌محیطی سه محور اصلی فعالیت این انستیتو است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با یادآوری این که این انستیتو حدود یک ماه پیش افتتاح شد، اظهار امیدواری کرد که یکی از انستیتوهای پیشرو برای ارائه فناوری جدید در صنعت نفت باشد.

توفیقی گازسوزی در مشعل‌ها را یکی از معضلات جدی برای اقتصاد و محیط زیست برشمرد و افزود: این معضل سالانه میلیون‌ها دلار برای اقتصاد و محیط زیست هزینه به دنبال دارد و مهار گازهای مشعل و کاهش گازهای ارسالی به مشعل و استفاده بهینه از آن از دیگر محورهای فعالیت انستیتو فرآورش گاز است.

سعید پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست با بیان اینکه از سال 94 سیاست ایجاد انستیتوهای تخصصی پیگیری شده است، گفت: برای این منظور حوزه‌های اولویت‌دار برای رسیدن به دانش فنی مورد تاکید بوده است.

وی رشد عرضه‌کنندگان دانش را در کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: مهم حضور مشتریان و متقاضیان این دانش است تا این دانش مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

پاک سرشت مدت زمان قرارداد بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز ایران را پنج سال و با اعتبار 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای کل این دوره همه جزئیات بررسی شده است.

کد خبر 282733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =