تفاهم‌نامه همکاری ساخت تجهیزات بالادستی مورد نیاز صنعت نفت امضا شد

پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی در بخش ساخت تجهیزات بالادستی مورد نیاز صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، این تفاهم‌نامه که امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت‌ماه) در آخرین روز از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میان جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی امضا شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت درباره این تفاهم‌نامه گفت: بهره‌برداری از مخازن نفتی با حداکثر کارایی به مطالعات پیچیده‌ای نیازمند است که با این تفاهم‌نامه می‌توانیم از توانمندی سازمان انرژی اتمی استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که این تفاهم‌نامه به‌زودی به قرارداد بین دو طرف تبدیل می‌شود، افزود: این تفاهم‌نامه بدون تردید توانمندی‌های پژوهشگاه صنعت نفت را افزایش خواهد داد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی نیز درباره این تفاهم‌نامه گفت: سازمان انرژی اتمی هم اکنون نیازهای خود را برآورده کرده و به دیگر سازمان‌ها و صنایع از جمله پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه مطالعاتی و پژوهشی کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که سازمان انرژی اتمی تعدادی سانتریفیوژ سنگ مخزن را به پژوهشگاه صنعت نفت تحویل داده است، افزود: این سانتریفیوژها با نمونه خارجی برابری می‌کند و حتی از مشابه خارجی نیز مطلوب‌تر است. یقین دارم با تعامل و همکاری می‌توانیم کارهای مشترکی انجام دهیم.

کد خبر 282736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =