برای حمایت از ساخت داخل، موانع تولید شناسایی شود

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از ساخت داخل با شعار و دستور و ممانعت کامل از واردات انجام نمی‌شود؛ باید موانع تولید شناسایی شود و متولیان دولتی متوجه شوند که تولیدکنندگان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.

به گزارش شانا، عباس شعری‌مقدم در حاشیه بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است و اکنون شاهد هستیم که استفاده از ساخت داخل و توانمندی‌های صنعت پتروشیمی در این نمایشگاه نمود پیدا کرده است. البته به نظر من همه فعالان صنعت به اندازه کافی با هم آشنا هستند و نمایشگاه فضای خوبی برای شناخت از تولیدات جدید و فناوری‌های نوین است.

وی با بیان اینکه استفاده از ساخت داخل با شعار و دستور و ممانعت کامل از واردات انجام نمی‌شود و امکان اجرایی شدن این هدف با این شرایط اندک است، افزود: باید موانع تولید شناسایی شود و متولیان دولتی متوجه شوند که تولیدکنندگان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات صنعت اصلاح قوانین است، در این حالت تولیدکننده‌ها شیوه‌های ارزان و با کیفیت را پیدا می‌کنند و استفاده از کالاهای داخلی در صنعت رشد می‌یابد.

شعری مقدم گفت: حضور سازندگان ایرانی توانمند در کنار رقبای صاحب‌نام خارجی که تازه‌ترین دستاوردهای خود را در این رویداد بینالمللی عرضه کرده‌اند، همه نگاه‌ها را معطوف به این نمایشگاه کرده است.

کد خبر 282787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =