تاکید آلمانی‌ها و اسپانیایی‌ها بر تداوم همکاری‌ با صنعت پتروشیمی ایران

نمایندگان دولتی کشورهای آلمان و اسپانیا در جریان حضور در بیست و سومین نمایشگاه‌ بین‌الملی نفت ایران بر تداوم همکاری شرکت‌های آلمانی و اسپانیایی با فعالان صنعت پتروشیمی و سازندگان ایرانی تاکید کردند.

به گزارش شانا، رضا نوروز زاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز چهارشنبه (19 اردیبهشت‌ماه) در دیدار از پاویون آلمان در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران اظهارکرد: امیدواریم همکاری شرکت‌های آلمانی با صنایع پتروشیمی ایران ادامه داشته باشد.

در همین حال، منفرد تیلز، مدیر وابسته وزارت اقتصاد و انرژی آلمان و مسئول هماهنگی حضور شرکت‌های آلمانی در نمایشگاه نفت ایران در این بازدید گفت: هم‌اکنون ۷۰ شرکت آلمانی در این نمایشگاه حضور دارند و بسیار علاقه‌مند به همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند، صادرات آلمان به ایران نسبت به سال‌های پیش بیشتر می‌شود و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیارد دلار از تولیدات شرکت‌های آلمانی به ایران صادر شده است.
 
نوروززاده همچنین گفت: امیدواریم پروژه‌ها هرچه سریعتر آغاز شوند و از موضع‌گیری اروپا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار خوشحال هستیم؛ بازار ایران و کشورهای منطقه با وجود ۳۰۰ میلیون جمعیت بازار جذابی برای فعالان صنعت است و اینجا زمینه لازم و پایگاهی برای همکاری با اروپا و ورود به این بازار وجود دارد.
 
مدیر شرکت GTAI  آلمان یادآور شد: شرکت‌های آلمانی به افزایش همکاری با ایران و کشورهای منطقه راغب هستند، با توجه به گفته‌های فدریکا موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی از ایران حمایت می‌کنند و امیدواریم روابط روز به روز عمق بیشتری پیدا کند. 
 
بر اساس این گزارش، حسین علیمرداد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره سطح همکاری‌ شرکت‌های آلمانی با ایران گفت: امیدواریم روابط گسترده‌تر شود و بانک‌ها و موسسه‌های مالی اتحادیه اروپا و آلمان از صنعت پتروشیمی حمایت کنند.
 
تیلز نیز تصریح کرد: برای حل مشکلات مالی گاه بانک‌های بزرگ نمی‌توانند کمک باشند و باید با همکاری بانک‌های کوچک راهکار ایجاد کنیم، شناسایی بانک‌های کوچک را به وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در برلین منتقل خواهیم کرد و بیمه هرمس نیز از صنعت پتروشیمی ایران حمایت خواهد کرد.

 
ملاقات سفیر اسپانیا در تهران با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نمایشگاه نفت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با ادواردو لوپس بوسکتس، سفیر اسپانیا در تهران، در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران گفت: بازار ایران برای کشورهای اروپایی جذاب است و ایران می‌تواند پایگاهی برای کشورهای اروپایی باشد که افزون بر تولید محصول امکان صادرات محصولات به کشورهای منطقه نیز فراهم شود.
 
وی افزود: اسپانیا سال‌هاست که در صنایع ایران حضور دارد و تاکنون شریکان خوبی بودیم، برجام فرصتی برای افزایش حضور شرکت‌های اروپایی در صنعت ایران شد. 
 
سفیر اسپانیا در تهران تصریح کرد: با وجود خروج رئیس جمهورس آمریکا از برجام به نظر می‌آید که از آغاز فصل تازه همکاری‌های ایران با شرکت‌های اروپایی ناخشنود است.
 
بوستکتس گفت: ایران برای همکاری اقتصادی و فنی آمادگی دارد، و ویژگی وجود امنیت در ایران در مقابل کشورهای منطقه امکان ایجاد یک تجارت ایمن را برای شرکت‌های اروپایی فراهم می‌کند، با توجه به موضع گیری مثبت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امیدواریم همکاری‌ها ادامه یابد و فضای کار و مهندسی بین ایران و اروپا عمق بیشتری یابد.
 
سفیر اسپانیا در ایران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حضور شرکت‌های اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: هم‌اکنون ۱۱ شرکت اسپانیایی در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد سه شرکت نخستین بار است که به نمایشگاه می آیند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به سخنان وزیر نفت ایران در افتتاحیه، همکاری‌های اسپانیا و ایران گسترش یافته است، بنابراین با وجود صحبت‌های ترامپ درباره برجام اتحادیه اروپا تصمیم گرفته که در این توافق باقی بماند و برنامه‌های همکاری بین شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی ادامه خواهد یافت و ما در ایران می‌مانیم و حضور شرکت‌های اسپانیایی در صنعت انرژی ایران قوی تر از گذشته خواهد بود.
 
کد خبر 282802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =