قرارداد تجاری‌سازی 2 نوع کاتالیست به‌زودی امضا می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از امضای قرارداد «تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی برش‌های سنگین نفتی (RCD)»"، با همکاری سه جانبه شرکت ملی پالایش وپخش، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا، خبرداد.

به گزارش شانا، مرضیه جدا در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سه جانبه تولید این 2 کاتالیست در غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی نفت ایران با تاکید بر این‌که فعالیت پژوهش و فناوری باید ارزش افزوده ایجاد کند، به تجاری‌سازی این کاتالیست ها اشاره کرد و گفت: دانش فنی پایه این کاتالیست‌ها توسط پژوهش و فناوری با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت حاصل شده است، بنابراین به دنبال تجاری سازی این دو کاتالیست هستیم. اغلب کاتالیست‌های مورد استفاده در کشور وارداتی هستند و واحد RCD، از جمله واحدهایی است که کاتالیست مورد نظر در آن کاربرد دارد.
 
وی  تصریح کرد: وقتی فناوری اتفاق می‌افتد که تجاری سازی شود و تجاری سازی زمانی رخ می دهد که محصولی را تولید کنید که از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با کالای مشابه خارجی باشد، اگر بتوانیم بحث حمایت از کالای ایرانی را از نظر کیفیت و قیمت به گونه‌ای بهینه کنیم که قابل رقابت باشد، می‌تواند سهمی از بازارهای داخلی و خارجی را کسب کند.
 
جدا با بیان این‌که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اجرایی شدن قرارداد تولید کاتالیست‌ها،  هزینه‌ای نمی‌پردازد و آورده ما، همان دانش نفتی تولید شده است، گفت: در پایان، به ازای هر قرارداد با شرکت‌های تابعه متقاضی کاتالیست‌ها، 2 درصد ارزش افزوده به پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی باز می‌گردد. 
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: این شرکت در حوزه پژوهش و فناوری ابتدا به دنبال این است که بحث کمی و کیفی سبد محصولات را در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تقریبا نهایی کند.
 
وی  ادامه داد: با توجه به تنوع سبد سوخت در کشور و کشورهای منطقه خاورمیانه؛ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به سمت متنوع کردن سبد انرژی (انرژیهای تجدیدپذیر) گام‌های مثبتی برداشته است.
 
 
کد خبر 282808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =