آلودگی‎های ناشی از عملیات حفاری کاهش می‎یابد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اجرای پروژه‌ای مشترک با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه زیست‏‎محیطی، تا ۹۰ درصد از آلودگی‌های ناشی از فعالیت‎های حفاری کاسته می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی عرشیان افزود: سال گذشته قرارداد ساخت، تهیه و تدوین دانش فنی «فناوری طراحی و ساخت سیستم مکانیزه برش، مخلوط‌نمایی سیمان و مواد پودری بر اساس کارکرد خلاء و فیلتراسیون مناسب» با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شد که گام بلندی در مسیر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که تدوین دانش فنی این مجموعه برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، گفت: مدت این قرارداد محصول‌محور، ۱۸ ماه پیش بینی شده است که البته ممکن است افزایش یابد.

عرشیان در ادامه از امضای قراردادی برای تهیه نرم‌افزار جامع ساخت چاه با دانشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: انجام تمامی امور مربوط به ساخت چاه، از مطالعات اولیه تا بحث‌های فنی مربوط به ساخت مخازن و چاه در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

به گفته عرشیان، مدت زمان اولیه این قرارداد نیز که در نیمه دوم سال گذشته امضا شد، ۱۸ ماه پیش‌بینی شده که قابل افزایش است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درمورد پروژه‌های امسال شرکت ملی حفاری در حوزه پژوهشی نیز گفت: فراخوان اولیه نیازسنجی و معرفی پروژه‌های پژوهشی مورد نیاز هر یک از واحدهای زیرمجموعه شرکت ملی حفاری اعلام شده و هر بخش می‌تواند ۲ نیاز پژوهشی خود را به این مدیریت اعلام کند تا در صورت عبور از مراحل ممیزی شورای پژوهش، آماده برگزاری مناقصه شود.

کد خبر 282830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =