همکاری صنعت و دانشگاه در تولید کالای راهبردی نفت به ثمر نشست

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، بومی‎سازی پمپ میله‎ای مکشی (SRP) را نمونه‎ای بارز از ثمربخشی همکاری صنعت نفت و دانشگاه در تولید کالاهای راهبردی در این صنعت عنوان کرد.

رامین قلمبر در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به نخستین پمپ‎ میله‎ای مکشی در کشور که به همت دانشگاه شهید چمران اهواز و کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طراحی و تولید شده است، گفت: این محصول از تجهیزات کاربردی، پرمصرف و های‌تک صنعت نفت است که قرارداد ساخت و تولید آن در مسیر اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح بومی‎سازی 10 گروه خانواده کالاهای پرمصرف نفت، اواخر سال 94 با مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران امضا شد و اکنون به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش دانشگاه شهید چمران در ساخت این تجهیز کاربردی گفت: این تجهیز با طراحی صددرصد ایرانی به همت متخصصان این دانشگاه ساخته شد و تست‎های کارگاهی آن نیز با حضور نمایندگان شرکت ملی نفت با موفقیت انجام شد.

به گفته وی، 2 قرارداد با هدف ساخت 15 دستگاه پمپ سرچاهی بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه شهید چمران امضا شده است که دانشگاه، نخستین دستگاه را با طراحی کاملا ایرانی به شرکت ملی نفت تحویل داد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران از همکاری مطلوب دانشگاه شهید چمران در این فرآیند قدردانی کرد و ادامه داد: این دانشگاه در ساخت این پمپ‎های میله‎ای مکشی از روزآمدترین فناوری‎ها استفاده و راهبری پمپ‎ها را از اتاق کنترل و بدون حضور اپراتور امکان‌پذیر کرده است.

طرح بومی‎سازی ۱۰ گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی‎های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت که از این میان، تاکنون قراردادهای هفت گروه کالا منعقد شده و ساخت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

بر  اساس این گزارش، پروژه پمپ میله‎ای مکشی ساخت داخل که خبر طراحی و نصب آن در میدان آب‌تیمور در روزهای اخیر از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شد، به‌زودی در مراسمی رسمی در دانشگاه شهید چمران اهواز معرفی و تشریح خواهد شد.

کد خبر 282875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =