خروج آمریکا از برجام نیز خللی در صادرات نفت وارد نمی‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات نفت همانند گذشته ادامه دارد و خروج آمریکا از برجام نیز نمی‌تواند خللی در صادرات نفت کشور ایجاد کند.

عبدالحمید خدری با بیان این‌که هیچ مشکلی برای صادرات نفت ایران وجود ندارد، به خبرنگار شانا گفت: با توجه به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، صادرات محموله‌های نفت خام از تاسیسات پایانه‌‌های نفتی جزیره خارک همانند گذشته ادامه دارد و هیچگونه خللی در صادرات نفت کشور به وجود نیامده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که منابع جدیدی برای تکمیل پروژه‌های پایانه‌های نفتی در خارک در نظر گرفته می‌شود، افزود: کمیسیون انرژی درصدد است منابع مالی جدیدی برای تکمیل پروژه‌های پایانه نفتی خارک ایجاد کند.

وی با بیان این‌که جزیره خارک یکی از مراکز مهم انرژی کشور است، گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران مسئولیت ذخیره‌سازی نفت خام کشور، عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها و بارگیری آنها را برعهده دارد و به نحو احسن وظایف خود را با وجود برخی مشکلات و تنگناها انجام داده است.

خدری عنوان کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همسو با مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در حوزه پیرامونی نیز ورود کرده و مشکلات و معضلاتی را که مردم بومی خارک دارند از طریق وزارت نفت پیگیری می‌کند.

کد خبر 282881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =