۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
  • کد خبر: 282887
هشتمین یادواره تدفین شهدای گمنام وزارت نفت برگزار شد

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، به مناسبت هشتمین سال خاکسپاری سه شهید گمنام صنعت نفت مراسمی در مقبره‌الشهدای وزارت نفت، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرضیه شاهدایی، قائم مقام وزیر نفت، محمدعلی فلاح، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت، مدیران ارشد صنعت نفت و کارکنان صبح امروز (سه‌شنبه، 25 اردیبهشت‌ماه) با حضور در این آیین یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

در بخشی از این مراسم، قائم مقام وزیر نفت با اشاره به رشادت و دلاورمردی‌های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، گفت: صنعت نفت افتخار دارد که مقبره شهدای گمنام را همچون نگینی در خود جای داده است.

وی افزود: وجود مبارک این شهدای عزیز علاوه بر عجین کردن با روح و روان کارکنان این مجموعه، سبب ایجاد فضایی معنوی در این وزارتخانه شده است.

شاهدایی با بیان این که شهدا بزرگترین اسطوره‌های مقاومت و سربلندی این سرزمین اسلامی هستند، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ ایثارگری و خود باوری این شهدای عزیز باید کشور به سمت توسعه و پیشرفت سوق داده شود.

قائم مقام وزیر نفت با تاکید براین که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس هزینه سنگینی پرداخت کرد و سربلند از این آزمون بیرون آمد، تصریح کرد: صنعت نفت نیز این قاعده مستثنی نبود و هزینه های فراوانی را در این سال‌ها متحمل شد که تخریب زیرساخت‌ها در تاسیسات پالایشگاهی، سکوی‌های نفتی و گازی و واحد‌های پتروشیمی از آن جمله است.

قائم مقام وزیر نفت گفت: به برکت خون این شهدای گرانقدر توانستیم پیروز جنگ باشیم و صنعت نفت کشور را بازسازی کنیم.

شاهدایی تصریح کرد: صنعت نفت ایران توانسته است با دستیابی به فناوری‌های روزآمد دنیا و پیمودن مسیر توسعه، در عرصه بین الملل بر قله ‌های افتخار بایستد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه غرب کارون، اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های در حال اجرای این منطقه از کشور به برکت خون شهداست، از این رو صنعت نفت هیچ گاه یاد و خاطره آنها را از یاد نخواهد برد.

قائم مقام وزیر نفت گفت: بنای امروز وزارت نفت این است که طبق سند چشم‌انداز و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بتواند در حوزه‌های تخصصی صنعت نفت به عنوان یک صادرکننده عمل کند.

پیش از سخنان قائم مقام وزیر نفت، فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت نیز با گرامی داشتن یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گمنام وزارت نفت ،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام شهدا کمتر شهادت نیست و لازم است با حضور برسر مزارشان، با شهدا تجدید‌میثاق کنیم.

وی گفت: باوجود فشارهای داخلی و خارجی، آن موضوعی که توانسته است انقلاب اسلامی را درمقابل شیطنت‌های دشمنان حفظ کند، ایستادگی، پایمردی و گرامیداشتن یاد شهداست.

فلاح با بیان این که همیشه و در همه زمان‌ها باید از شهدا ذکری به میان باشد، تصریح کرد: هرلحظه که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد تکلیف ما در مقابل شهدا سخت‌تر می‌شود.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت اظهار کرد:امروز دشمنان انقلاب، اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌اند و کارکنان وزارت نفت به عنوان سربازان گمنام این عرصه مهم اقتصاد باید قدر این موقعیت خود را بدانند و بیش از پیش تلاش کنند.

پس از اجرای مدیحه‌سرایی، توسط سیدمهدی میرداماد مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی صابر خراسانی و اجرای تواشیح گروه الهادی، در پایان این مراسم، حاضران بر سر مزار شهدای گمنام وزارت نفت حاضر شدند و فاتحه قرائت کردند.

کد خبر 282887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =