تهدیدهای ترامپ درباره برجام نشان می‌دهد توافق خوبی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که ایران همیشه تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: خروج آمریکا از برجام مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند.

سیدرضا نوروززاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به موضوع خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: کشورهای استکباری همیشه با کشورهای در حال توسعه در ستیز هستند و هزینه‌های‌شان با ایجاد بحران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ایران به عنوان ابرقدرت منطقه توانست در مذاکرات هسته‌ای حضور یابد و دستاورد بزرگی به نام برجام را کسب کند. توافق هسته‌ای ایران یک معاهده بین‌المللی است و اگر امروز کشوری مثل آمریکا به صورت یکجانبه از آن خارج می‌شود بیانگر آن است که آنها به توافق‌های بین‌المللی پایبند نیستند، کما این‌که قبل از آن نیز از کنفرانس محیط زیست اروپا خارج شدند و با صادرات و یا تولید اتیلن، بازار شرق دنیا همچون چین و هند را تهدید می‌کنند.

وی با بیان این‌که تهدیدهای فردی همچون ترامپ در مورد برجام نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای توافق خوبی بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: ما نباید ارتباط دیپلماسی خود با دنیا و غرب را قطع کنیم و توان دیپلماسی کشور باید همچنان حفظ شود. ما کشوری هستیم با فرهنگی بزرگ و غنی که توان مذاکره داریم و از تشنج نیز استقبال نمی‌کنیم. امیدواریم وزارت امورخارجه در این مبارزه پیروز باشد، مردم نیز حمایت خواهند کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این‌که ایران همیشه تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: برخی کشورها همیشه با ما دشمنی و ستیز داشته‌اند. تحریم مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما ملت ایران همیشه آنها را به فرصت تبدیل کرده‌ است.

کد خبر 282896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =