همکاری‎ دانشگاه‎های صنعت نفت و مونتان لئوبن اتریش رو به افزایش است

دانشگاه صنعت نفت که در مسیر اجرای قرارداد توسعه فناورانه میدان گچساران، پیش از این با دانشگاه مونتان لئوبن اتریش تفاهمنامه همکاری امضا کرده بود، از تقویت تعامل با این دانشگاه و برگزاری کارگاه‎های آموزشی مشترک خبر داده است.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، این دانشگاه به منظور اجرای موفقیت‌آمیز طرح ازدیاد برداشت میدان گچساران و انتقال فناوری‌های روز دنیا در این طرح، دانشگاه مونتان لئوبن اتریش را به عنوان یکی از شرکای خارجی خود انتخاب کرده است. به همین منظور، رئیس بخش مهندسی مخازن این دانشگاه اتریشی به همراه هیئتی طی روزهای اخیر به دانشکده نفت اهواز آمدند و ضمن حضور در نشستی مشترک با رئیس دانشگاه صنعت نفت، زمینه افزایش همکاری‌های مشترک را در طرح‌های میدان‌محور، توسعه آزمایشگاه‌ها، غنی‌سازی محتوای دروس کلاسیک، آموزش‌های حرفه‌ای و فعال‌سازی تفاهم‌نامه قبلی میان دو دانشگاه بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز ازدیاد برداشت با نگاه ویژه به ازدیاد برداشت در مخازن شکافدار به صورت مشترک در دانشگاه صنعت نفت راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه حضور هیئت اتریشی در دانشگاه صنعت نفت، سمیناری با عنوان «کاربرد سنگ‌های دیجیتال در ازدیاد برداشت نفت» با ارائه رئیس بخش مهندسی مخازن دانشگاه مونتان لئوبن اتریش در دانشکده نفت اهواز برگزار  و پس از سمینار نیز تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مشترک ازدیاد برداشت امضا شد و نمایندگان دانشگاه لئوبن و کمیته تخصصی مناطق نفت‌خیز جنوب (کارفرمای طرح‌های میدان‌محور) و کمیته تخصصی دانشگاه در خصوص موارد تخصصی مربوط به طرح گچساران به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بر اساس این گزارش، قراردادهای مطالعات فناورانه ۹ مخزن که بین شرکت ملی نفت ایران و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور امضا شد، بر استفاده از شریک خارجی در این فرآیند مطالعاتی تاکید کرده و از این رو، دانشگاه صنعت نفت تفاهمنامه‌های مشترک همکاری را با دانشگاه‌هایی از اتریش و فرانسه امضا کرده است.

کد خبر 282904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =