نظارت عالی شرکت‌های گاز استانی، اصل مهم برون‌سپاری است

رئیس امور HSE شرکت ملی گاز ایران بر نظارت عالی شرکت‌های تابع این شرکت و اصل مهم برون‌سپاری تاکید کرد و گفت: موضوع آموزش، مدیریت قراردادها و پیمان‌ها و قوانین مربوط به این حوزه و برون‌سپاری فعالیت‌ها، یک انتخاب سنجیده، کارشناسی شده و مورد نیاز مدیران است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور در سومین دوره آموزش اعضای هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران که به میزبانی شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد، با بیان این که صنعت گاز کشور در آستانه برون‌سپاری فعالیت‌های بیشتری از این صنعت به بخش خصوصی است، اظهار کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها به معنای فارغ شدن از مسئولیت اجرای آن نیست، بلکه باید حساسیت در اجرای صحیح آن بیشتر شود که با نظارت عالیه و توجه به ایمنی کار می‌توان به این مهم دست یافت.

وی تصریح کرد: تمامی کارکنان در خصوص فعالیتی که برون‌سپاری شده، از نظر دینی و فرهنگی مسئول هستند، حتی اگر این فعالیت، برون‌سپاری شده و از نظر قانونی و پیمانی همه مسئولیت آن به پیمانکار واگذار شده باشد.

رئیس امور HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز کشور پس از پشت سر گذاشتن 50 سال اول فعالیت خود به‌طور جدی برای افزایش کیفیت خدمات، عزم خود را جزم کرد که در این زمینه مبحث HSE پیشرو بود و خوشبختانه توجه مضاعفی به آن شد.

یوسفی‌پور تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشیم، در سال‌های اخیر 100 درصد حوادث صنعتی که در شرکت ملی گاز ایران شاهد بوده‌ایم، مربوط به پیمانکاران آن بوده است، این مهم بیانگر این است که باید تجارب 100 سال صنعت نفت و 50 سال صنعت گاز به پیمانکاران منتقل شود.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران برای انتقال تجارب به پیمانکاران توانست در سال 92 بیش از 12 هزار نفر ساعت و در سال 94 بالغ بر 22 هزار نفر ساعت، در حوزه HSE هم‌اندیشی و دوره آموزشی برگزار کند، که این میزان در سال 97 به 30 هزار نفر ساعت خواهد رسید.

رئیس امور HSE شرکت ملی گاز ایران افزود: شرکت ملی گاز ایران به عنوان مادر صنعت گاز کشور در 50 سال دوم فعالیت این صنعت، باید پیمانکاران را هم از نظر معنوی و دینی هم از نظر دانش فنی در حوزه HSE پرورش دهد.

وی با تاکید بر این که یکی از بازوهای اصلی شرکت ملی گاز ایران، پیمانکاران آن هستند، گفت: برای رشد جهشی پیمانکاران باید کارهای فرهنگی زیادی انجام شود و همه کارکنان این صنعت در آن مشارکت داشته باشند، خوشبختانه یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند زمینه رشد پیمانکاران را افزایش دهد، افزایش دانش و آگاهی مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران از قراردادها، پیمان‌ها و قوانین مربوط به این حوزه و برون‌سپاری فعالیت‌ها است.

کد خبر 282928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =