پیام اتحادیه اروپا درباره حفاظت از برجام به تهران رسید

وزیر نفت با بیان این که کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا حامل پیام این اتحادیه درباره حفاظت از برجام بوده است، اظهار کرد: مذاکرات مدیران وزارت نفت و نمایندگان کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در زمینه مسائل نفت، گاز و پتروشیمی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (شنبه، 29 اردیبهشت ماه) پس از دیدار با میگل آریاس کانیه‌ته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اراده سیاسی سران این اتحادیه را در صوفیه بلغارستان ابراز کرد.

وی درباره محور مذاکرات افزود: در دیدار امروز، تحقق اراده سیاسی اتحادیه اروپا و آنچه پیش از این بین آقای ظریف، وزیر امور خارجه، همتایانش از سه کشور و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد، صحبت شد.

زنگنه ادامه داد: بر اساس بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا داده است قرار شد همکاران 2 طرف وارد بحث‌های جزئی و عملیاتی کردن نکات ریز شوند.

وزیر نفت با تاکید بر این‌که قرار شد بحث‌ها از سوی همکاران وزارت نفت و نمایندگان کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا ادامه یابد، افزود: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در این دیدار به نکته‌ای جالب اشاره کرد مبنی بر این‌که مذاکرات امروز دو طرفه نیست، بلکه یک تلاش دوجانبه و مشترک برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائل مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است.

هیچ موج منفی از چین و هند نگرفتیم

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا خروج آمریکا از برجام سبب پایان توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا پیش از پایان امسال خواهد شد، تصریح کرد: هر تصمیم جدید در این سازمان به اجماع نیاز دارد.

وی تصریح کرد:  باور داریم اگر اتحادیه اروپا به ما کمک کند و به اظهارات خود پایبند باشد، سطح صادرات نفت ایران تغییر نخواهد کرد و این مسئله نمی‌تواند دلیلی باشد برای تغییر تصمیمی که در گذشته گرفتیم.

وزیر نفت به این سوال که چه تضمین‌هایی از سوی مشتریان نفت ایران همچون هند و چین برای خرید نفت از ایران وجود دارد، پاسخ داد: ما با آنها مذاکره کردیم و هیچ موج  منفی از آنها دریافت نکرده‌ایم.

زنگنه درباره این که «شما گفتید ایران قصد دارد به تولید 4 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد، آیا این هدف‌گذاری با وجود تحریم‌ها امکانپذیر خواهد بود؟» افزود: این مشکل خواهد بود، اما آن را کنار نمی‌گذاریم. زمان بیشتری می‌برد، با این حال آن را رها نمی‌کنیم.

کد خبر 282944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =