۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 282990
هدایت‌الله خادمی، فاز ۱۱ و این ۵ سال و آن ۸ سال

هدایت‌الله خادمی که عنوان نایب رئیسی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را یدک می‌کشد در تازه‌ترین مورد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی خود مدعی شده وزارت نفت پنج سال فاز ۱۱ پارس جنوبی را معطل گذاشته است و باید پاسخگو باشد!

هدایت‌الله خادمی که عنوان نایب رئیسی کمیسیون انرژی مجلس را یدک می‌کشد در تازه ترین مورد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی خود که دیگر همه می‌دانند در این چند سال، حاصل ناراحتی او از برکناری‌اش از رأس شرکت حفاری شمال بوده است، مدعی شده وزارت نفت پنج سال فاز ۱۱ پارس جنوبی را معطل گذاشته و باید پاسخگو باشد! بعد هم گفته اگر وزارت نفت از همان ابتدا یعنی پنج سال پیش، اجازه می‌داد کار توسعه این میدان انجام شود تا به امروز بخش مهمی از پروژه انجام می‌شد.

آقای خادمی فراموش کرده که قرارداد با توتال پیش از آن‌که دولت مورد علاقه ایشان یعنی دولت آقای احمدی‌نژاد بر سرکار بیاید، امضا شد و به دلیل تحریم‌هایی که رئیس آن دولت، آن را کاغذپاره می‌خواند لغو شد. پس در زمان دولت احمدی‌نژاد، فرصت کافی برای امضای قرارداد با دیگران و معطل نگذاشتن این پروژه وجود داشت. پس آقای خادمی پیش از آن‌که از دولت کنونی انتقاد کند که چرا قرارداد را معطل توتال گذاشته، باید از دولت قبل از روحانی و وزرای نفت پرشمار قبل از زنگنه در آن دولت سوال کند که آنها چرا فاز ۱۱ را معطل گذاشتند؟ آنها که در امضای قراردادهای رویایی و وعده‌های دهان شیرین‌کن مثل افتتاح ۳۵ ماهه فازهای پارس جنوبی پیشگام بودند، حتی جرأت نکردند این مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی را جزو همان قراردادها بگذارند و هشت سال معطل کردند.

حالا آقای خادمی می‌گوید چرا این دولت، پنج سال فاز ۱۱ را معطل کرده است. نخست، ایشان خیلی زود فراموش کرده که دو سال و نیم اول دولت روحانی در زمان تحریم سپری شد و هنوز خبری از برجام نبود. دوم، وقتی قرارداد با توتال امضا شد هنوز مشخص نبود مواضع ترامپ در قبال ایران که در زمان تبلیغات انتخاباتی بیان می‌کرد باز هم تداوم خواهد داشت یا خیر.

 منبع: کانال از نفت چه خبر

کد خبر 282990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =