پاسخ وزارت نفت به اعلام گزارش تخلف مالی از سوی دیوان محاسبات

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به گزارش خبرگزاری تسنیم با عنوان تخلف مالی 1154 میلیارد تومانی وزارت نفت/دیوان محاسبات برای زنگنه حکم صادر کرد، پاسخ داد و اعلام کرد: تاکنون حکم یا ابلاغیه یا استفساریه‌ای در این مورد از طرف دیوان محاسبات کشور نسبت به وزیر نفت واصل نشده است.

به گزارش شانا، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت نظر به انتشار اظهارات محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گزارش دیوان محاسبات مبنی بر تخلف 1154 میلیارد تومانی وزارت نفت، توضیحات زیر را برای اطلاع ایشان و تنویر افکار عمومی ارائه کرد:

1- در ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت مصوب 26 اسفندماه 1394 در مورد اخذ 20 درصد از قیمت نفت گاز (گازوئیل) و واریز به خزانه، صراحتا نام «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی» آمده است. این شرکت، شرکت متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، بنابراین قانون به وزارت نفت و وزیر نفت مسئولیتی در این مورد تکلیف نکرده است.

2- شرکت ملی پالایش و پخش تمام درآمد ناشی از فروش نفت گاز (گازوئیل) در سال 1395 را به خزانه‌داری کل کشور واریز کرده است و طبق آیین نامه تبصره 14 قانون بودجه سال 1395، صراحتا با اولویت مخارج هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده است.

3- حکم قانون ماده 70 فوق‌الذکر مبنی بر عوارض و تخصیص به وزارت راه، توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه به مفهوم افزایش قیمت نفت گاز (گازوئیل)، به عنوان عوارض تلقی شده و به علت افزایش نیافتن قیمت نفت گاز (گازوئیل) بلامحل تشخیص داده شده است.

4- تاکنون حکم یا ابلاغیه یا استفساریه‌ای در این مورد از طرف دیوان محاسبات کشور نسبت به وزیر نفت واصل نشده است، لذا بیان چنین موردی تحت عنوان صدور حکم برای مهندس زنگنه، مقرون به صحت نیست.

کد خبر 283111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =