نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت‌وگاز ساحلی و فراساحلی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی، چهارم و پنجم تیرماه با حضور شرکت‌ها و استادان داخلی و خارجی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا اصل عربی امروز (سه‌شنبه، 22 خردادماه) در نشست خبری نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی با تاکید بر این‌که این کنفرانس با رویکرد علمی و خاص به فرآیندهای عملیاتی و نگهداشت به عنوان مقوله‌ای جدید در صنعت نفت می‌پردازد، گفت: براساس دستور وزیر نفت، به‌منظور توسعه نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت و همسو با تدوین استانداردهای بین‌المللی این مهم در سال 2014، نظام‌نامه نگهداشت و تعمیرات در صنعت نفت تهیه شده است.

وی با بیان این‌که این نوع خدمات در صنعت نفت قدیمی است، اما در قالب این نظام‌نامه یکپارچگی و هم‌آوایی بین همه الزام‌ها برای تعمیرات و نگهداشت به دست می‌آید، گفت: در قالب این کنفرانس می‌توانیم خدمات‌دهندگان این عرصه در بخش‌های مهندسی، ساخت و بازسازی و تعمیرات را به عنوان بازوهای اجرایی شناسایی و همراه کنیم، همچنین امیدواریم در کنار این کنفرانس، زمینه‌ای برای فعال شدن شرکت‌های مشاور این عرصه فراهم شود، زیرا هم‌اکنون تعداد این مشاوران به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

اصل‌عربی اظهار امیدواری کرد که با گسترش و جا افتادن این بخش در صنعت نفت با استانداردهای مورد نظر به‌زودی شرکت‌های فعال در این عرصه فعال شوند و به آنها صلاحیت و رتبه‌ هم داده شود.

وی افزود: هم‌اکنون صنعت نفت تجزیه و تحلیل‌های فنی و کاربردی خوب و قابل قبولی دارد، اما در تجزیه و تحلیل‌های ریسک و اقتصادی و مالی نقصان دارد و خلأ این بخش در مدیریت تعمیرات و نگهداری احساس می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت که هزینه‌های تعمیر و نگهداری غیرمستقیم در شرکت‌های نفتی ما بالاست.

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت با تاکید بر این‌که آینده وزارت نفت با رعایت و اجرایی کردن این استانداردها شکوفا می‌شود، گفت: این رویکرد و این کنفرانس رویکردی جدید در صنعت نفت است که می‌توان با جدی گرفتن آن وضعیت تعمیرات و نگهداری در صنعت را بهبود بخشید و خسارت‌های احتمالی را به حداقل رساند.

در این نشست ابوالقاسم رحمانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و دبیر این کنفرانس، ضمن توضیح جزئیات این کنفرانس، گفت: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی تاکنون بیش از 2هزار کیلومتر خط لوله و بیش از 20 سکو را ساخته و نصب کرده که تعمیرات و نگهداشت و بهره‌برداری از این تجهیزات هزینه‌ها و شرایط خاصی دارد و به نظر می‌رسد که حفاظت از این دارایی‌ها برای کاهش هزینه‌ها اقدامی منطقی باشد.

وی با اشاره به حوادثی که سال‌های گذشته در مجموعه صنعت نفت و این شرکت رخ داده است، گفت: این اقدام برای صنعت نفت حیاتی است و باید در کل صنعت و حتی بخش‌های دیگر صنعت کشور فراگیر شود.

رحمانی گفت: فعلا این برنامه‌ریزی برای بخش فراساحل پیش‌بینی شده، اما در آینده باید برای بخش‌های دیگر صنعت و پروژه‌های خشکی هم اجرایی شود.

بر اساس این گزارش‌، نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی چهارم و پنجم تیرماه به شکل خودگردان در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور نمایندگانی از شرکت‌های خارجی و شرکت‌کنندگان داخلی برگزار می شود.

در این کنفرانس حدود 33 مقاله نهایی و تایید شده است که دستاوردهای پژوهشی و صنعتی برتر در قالب مقالات علمی، فرصت برای ارائه شفاهی یا ارائه به صورت پوستر خواهند داشت و تعدادی از میهمانان خارجی از فرانسه، مالزی، هلند، کانادا و انگلستان (نمایندگی آفریقای جنوبی) تجربیات و درس آموخته‌های خود را بیان می کنند.

کد خبر 283238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =