محصولات گوگردی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در بورس کالا معامله شد

گوگرد دانه‌بندی تولید شده در پالایشگاه گازی هاشمی‌نژاد برای نخستین بار با حجم 5 و 10 هزار تن در رینگ صادراتی بورس کالای ایران عرضه و معامله شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمجید منبتی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از عرضه و فروش صادراتی گوگرد دانه‌بندی و کود گوگرد بنتونیتی این مجتمع گازی برای نخستین بار در تالار صادرات بورس کالای ایران خبر داد و گفت: برای نخستین بار محصولات گوگردی پالایشگاه، به منظور فروش صادراتی، در بورس کالای ایران به خریداران خارجی و صادرکنندگان فروخته شد.

وی تصریح کرد: در دو بازه زمانی در خرداد ماه امسال، مقدار 5 هزار تن گوگرد دانه‌بندی با ارزش 116 دلار برای هر تن و مقدار 10 هزار تن با ارزش 125 دلار برای هر تن، در رینگ صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

منبتی با بیان این‎که شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با تولید 2 هزار و 400 تن گوگرد در روز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوگرد خاورمیانه محسوب می‌شود، ادامه داد: در خردادماه، هزار تن کود گوگرد بنتونیتی با ارزش 135 دلار در هر تن با شرط تحویل در محل پالایشگاه در تالار صادرات بورس کالای ایران عرضه و معامله شد.

کد خبر 283334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =