پایبندی 152 درصدی به توافق اوپک، بازنگری در تولید را ضروری کرد

وزیر انرژی عربستان گفت: پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید در ماه مه به 152درصد رسید و سطح ذخیره‎سازی‌ها نسبت به 18 ماه گذشته کاهش یافت که مجموع این عوامل، بازنگری وضع تولید اوپک را ضروری کرد.

به گزارش شانا از وین، خالد الفالح، امروز (شنبه دوم تیر ماه) در نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین اعلام کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که عرضه نفت به بازار با کاهش پایبندی اعضا به توافق اوپک می‌تواند بهبود یابد، در نتیجه اعضای اوپک قرار گذاشتند پایبندی را به 100 درصد برسانند و امروز کشورهای غیر اوپک هم همین موضع را اتخاذ کردند.

وی افزود: ما می‌دانیم که برخی اعضا در تولید با مشکلاتی مواجه هستند و امیدواریم به سرعت این مشکلات را حل کنند.

الفالح گفت: ما وقتی توافق کاهش تولید را برای ماه‌های باقی مانده از سال 2018 تمدید کردیم، یک بند در این توافق قرار داده بودیم که در ماه ژوئن یک مرور کلی در این توافق خواهیم داشت. ایده این کار را آقای نواک (وزیر انرژی روسیه) داد، زیرا پیش‌بینی کرده بود تقاضا در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت و بعد از این‌که چند فاکتور را در نظر گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که بازار در حال نزدیکی به تعادل دوباره است.

الفالح اضافه کرد: به نظر من این هفته یکی از موفق‌ترین هفته‌های تاریخ اوپک بوده است و هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک نیز یکی از رکوردهای خود را در تعداد شرکت‌کنندگان شکست. آقای بارکیندو (دبیرکل اوپک) نیز دوباره توانست با مدیریت مطلوب جلسات ثابت کند این سازمان در تراز بالاتری عمل می‎کند.

کد خبر 283412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =