استیضاح! دستخوش دلواپسان مجلس به تلاش‌های وزیر نفت در اوپک

2 روز پس از شکست طرح ضد ایرانی روسیه و عربستان به منظور افزایش تولید و هموار کردن راه تحریم ایران ازسوی آمریکا در اجلاس وزیران اوپک، به دلیل قانع نشدن استیضاح‌کنندگان از توضیحات وزیر نفت، کمیسیون انرژی مجلس طرح استیضاح زنگنه را به صحن علنی مجلس روانه کرد.

2 روز پس از شکست طرح ضدایرانی روسیه و عربستان به منظور افزایش تولید و هموار کردن راه تحریم ایران ازسوی آمریکا در اجلاس وزیران اوپک، به دلیل قانع نشدن استیضاح‌کنندگان از توضیحات وزیر نفت، کمیسیون انرژی مجلس طرح استیضاح زنگنه را به صحن علنی مجلس روانه کرد تا به این ترتیب از تلاش‌های مجدانه وزیر نفت در برابر ائتلاف روسی - سعودی در این اجلاس تجلیل به عمل آید!

دلواپسان مجلس در حالی کمر همت به استیضاح وزیر نفت بسته‌اند، که به اذعان بسیاری از آگاهان حمایت از وزارت نفت و شخص وزیر نفت امروز باید بیش از هر زمانی در دستور کار نمایندگان مجلس باشد. چراکه وزارت نفت این روزها در حال طراحی شیوه‌هایی است که مانع از افت تولید و صادرات نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های ترامپ خواهد شد.

دلواپسان در حالی از زنگنه در مورد کرسنت توضیح می‌خواهند که در زمان محمود احمدی‌نژاد در برابر اقدامات غیرعاقلانه او در لغو یک‌طرفه قرارداد با اماراتی‌ها سکوت کرده بودند. اقدامی که به هر دلیل خلاف شأن و منزلت کشورمان در عرصه جهانی و مشابه رفتارهای امروز ترامپ در خروج یک طرفه از قراردادهای بین‌المللی به شمار می‌آید.

 از سوی دیگر اما می‌توان استیضاح زنگنه به بهانه کرسنت را به مثابه فرصتی برای انتشار اخبار محرمانه در مورد این پرونده جنجالی به حساب آورد؛ اخباری که انتشار آن حتما برای جریان سیاسی خشنود از تحریم ایران قطعا بدون هزینه نخواهد بود.

منبع: نفت خبر

کد خبر 283429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =