امکان ندارد نفت منطقه صادر و ایران از صادرات نفت محروم شود

رئیس جمهوری با بیان این‌که آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلو صادرات نفت ایران را بگیرند، گفت: امکان ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود، اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی رئیس جمهوری سوئیس، عصر دوشنبه (11 تیرماه) وارد زوریخ شد و پس از ملاقات با رئیس جمهوری این کشور در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس، گفت: هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است، اما آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند، وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده‌های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟

رئیس جمهوری افزود: آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلو صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، زیرا این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

وی با تاکید بر این‌که فشار اقتصادی به ایران، فشار به ملت ایران خواهد بود، تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذاری در ایران با مانع مواجه شود، توسعه صنایعی که از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شدند مختل خواهد شد. نتیجه اعمال فشار بر روابط بانکی و بیمه‌ای، در نهایت بر ملت ایران وارد می‌شود.

روحانی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در حدود پنج سال گذشته در زمینه تولید بنزین، گاز و گازوئیل، گسترش و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، گردشگری، ترانزیت و فضای مجازی عنوان کرد: فشار بر روابط بانکی و بیمه‌ای و صادرات نفت ایران، یعنی فشار بر روی تداوم و توسعه این موفقیت‌ها و فشار و توطئه‌ای که امروز طراحی شده است، فشار و توطئه علیه توسعه و رفاه ملت ایران است.

رئیس جمهوری گفت: ملت ایران هیچگاه در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و در نخواهد آمد. مگر 30 سال پیش در این روزها آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون نکردند و مگر در زمان جنگ به سکوی نفتی ایران حمله نکردند و مگر کشتی معمولی لجستیک ایران را تصرف نکردند. آیا توانستند با همه این جنایات ملت ایران را تسلیم کنند؟

وی افزود: مقام‌های سوئیسی گفته‌اند که می‌دانیم حق با ایران است و حامی برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران هستیم و ۴۰ شرکت اقتصادی سوئیس با همکاران ایرانی خود جلسه دارند. در این مقطع که آمریکایی‌ها در مواجهه با ایران به جز چند کشور از طرف همه کشورهای دیگر جهان در زبان و عمل محکوم شده‌اند، امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی با کمترین هزینه از این مسیر عبور کنیم و شاهد ایرانی سرزنده‌تر، آبادتر و عزتمندتر باشیم.

کد خبر 283541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =