استفاده بهینه از اتان لازمه آینده صنعت پتروشیمی ایران است

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تن اتان مازاد داریم و اگر طرح‌ها به بهره‌برداری برسند حدود یک میلیون تن مازاد می‌ماند که باید به طور بهینه از آن استفاده کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌محمد بساق‌زاده امروز (پنج‌شنبه، 14 تیرماه) در سی‌امین نشست مدیران‌عامل صنعت پتروشیمی اظهارکرد: خوشبختانه اقدام‌های بسیار خوبی برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها انجام شده است و اکنون در عسلویه مشکل تامین گاز متان نداریم.

وی افزود: در منطقه تمهیدات لازم برای تامین متان دیده شده است و مشکلی نخواهیم داشت، درباره تامین متان در دیگر مناطق باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بساق‌زاده با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران درصدد ارسال گاز بیشتر به مجتمع‌های پتروشیمی است، گفت: این شرکت با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همکاری با شرکت‌های پتروشیمی تعامل بسیار نزدیک و مطلوبی را در مسیر تامین خوراک مجتمع‌های تولیدی دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: واحد الفین بندر امام، پتروشیمی بوشهر و ... به تدریج وارد مدار می‌شوند. ما مشکل خوراک در سال‌های آینده نداریم، همچنین باید بر این نکته تاکید کرد که درباره میعانات گازی و NGL باید به تعهدها عمل کنیم.

بساق‌زاده گفت: باید اقدام‌های لازم را انجام دهیم تا خوراک‌های در دست را تبدیل به ارزش افزوده بالاتر کرد و بتوانیم با تکمیل زنجیره ارزش محصولات نهایی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم.

کد خبر 283570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =