توقف صادرات نفت ایران توسط آمریکا ادعایی بی‌حساب است

معاون اول رئیس جمهوری توقف صادرات نفت ایران توسط آمریکا را ادعایی واهی و بی‌حساب دانست و گفت: تلاش و برنامه‌ریزی ما باید در نقطه مقابل اقدام‌های آمریکا باشد و باید تلاش کنیم نفت مورد نیاز کشور را تولید و مازاد آن را صادر کنیم.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، 19 تیرماه) در جریان سفر به استان اصفهان با اشاره به این‌که بر اساس اعلام آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور به اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران تبدیل شده است،‌ گفت: مهمترین هدف آمریکا این است که به اقتصاد ایران آسیب جدی وارد کرده و شرایط زندگی را بر مردم ایران تنگ کند تا دامنه نارضایتی‌های مردم گسترش یافته و آمریکایی‌ها بتوانند اهداف دیگر خود را نیز دنبال کنند.

وی با تاکید بر این‌که همه ما به عنوان مسئولان کشور و ملت ایران باید در مقابل راهبرد آمریکا، راهبرد مناسبی در پیش بگیریم افزود: ما باید با مقاومت،‌ برنامه‌ریزی دقیق و دقت نظر در اجرا بتوانیم برنامه‌های آمریکا را با شکست مواجه کرده و اقتصاد ایران را سرپا نگه داشته و زندگی مردم را از آسیب مصون نگه داریم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که آمریکا می‌خواهد صادرات نفت به عنوان مهمترین درآمد ایران را تا آبان‌ماه به صفر برساند، تصریح کرد: البته این ادعایی واهی و بی‌حساب است و عملی شدن این ادعا نیازمند آن است که کشورهای دیگر ناچیز بودن خود را در برابر آمریکا بپذیرند و تسلیم شوند.

جهانگیری ادامه داد: تلاش و برنامه‌ریزی ما باید در نقطه مقابل اقدام‌های آمریکا باشد و باید تلاش کنیم نفت مورد نیاز کشور را تولید و مازاد آن را صادر کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: هدف دیگر آمریکا این است که از صادرات کالاهای مهم صنعتی ایران جلوگیری کند و از صادرات 45 میلیارد دلاری کالای غیرنفتی کشور نظیر فولاد، مس و صنایع پتروشیمی ممانعت بعمل آورد.

وی با اشاره به فشارهای آمریکا تصریح کرد: اگر موفق به صادرات شویم هدف بعدی آمریکا این است که اجازه ندهد به منابع مالی حاصل از صادرات خود دست پیدا کنیم و در این مورد نظام بانک جهانی را تحت فشار قرار دهد تا جابجایی پول برای ایران غیرممکن باشد که البته ما برای این مشکل نیز راهکارهایی پیدا کرده‌ایم که با کشورهای اروپایی، چین و روسیه مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم جابجایی پول را به خوبی به انجام برسانیم.

جهانگیری با ابراز تاسف از کسانی که در این شرایط به دنبال سودجویی هستند، گفت: متاسف می‌شویم وقتی که ملت ایران در برابر دشمنی مثل آمریکا مبارزه می‌کند،‌ عده‌ای در داخل کشور به دنبال آن هستند که چگونه می‌توانند جیب ملت را غارت کنند که البته با این عده قلیل هم به شکل مناسب برخورد خواهد شد.

کد خبر 283617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =