هند بر اساس منافع ملی خود به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا واکنش نشان می‌دهد

وزیر نفت هند اعلام کرد که واکنش این کشور در برابر تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، بر اساس منافع ملی هند خواهد بود.

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز از دهلی نو، دارمندرا پرادهان اعلام کرد که این کشور تحریم‌های آمریکا ضد ایران را یک چالش می‌داند، اما درباره این مسئله دیدگاهی حساب شده و جامع بر اساس منافع ملی خود اتخاذ می‌کند و برای تأمین نیازهای انرژی، راه‌حلی می‌یابد.

وی این سخنان را در شرایطی مطرح کرد که قرار است هفته آینده یک هیئت کارشناسی آمریکایی برای مذاکره درباره تحریم‌ها با وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه هند به دهلی نو سفر کند.

هند در سال‌های 2016 و 2017 میلادی 10 درصد از نفت خام مورد نیاز خود را از ایران وارد می‌کرد، اما این رقم در سال جاری میلادی به 18 درصد افزایش یافته است.

وزیر نفت هند گفت: ما یک رابطه تاریخی، فرهنگی و تمدنی با ایران داریم. ایران به دلیل نزدیکی جغرافیایی، عاملی مهم در روابط هند و افغانستان است.

پرادهان درباره واکنش احتمالی هند در برابر تحریم‌ها گفت: دولت دیدگاهی حساب‌شده دارد و منافع ملی در اولویت هستند و ما تصمیم خود را بر اساس آن اتخاذ می‌کنیم.

دولت هند درباره قیمت بالای نفت و ارزش دلار نگران است. قیمت شاخص نفت خام دبلیو‌تی‌آی آمریکا اکنون 77 دلار است و انتظار می‌رود با آغاز تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، قیمت آن بالاتر رود.

کد خبر 283621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =