تقاضا برای نفت خام اعضای اوپک در سال ۲۰۱۹ کاهش می‌یابد

اوپک روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کاهش روبه‌رو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوپک پیش‌بینی کرد که در پی کند شدن روند رشد مصرف نفت و افزایش عرضه ازسوی رقبا در بازار، تقاضا برای نفت خام  اعضای این سازمان کاهش می‌یابد.
 
براساس گزارش رویترز، این شرایط نشان از بازگشت مازاد عرضه نفت به بازارهای جهانی دارد، در حالی که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق جهانی کاهش عرضه را تمدید و بر پایبندی ۱۰۰ درصدی به آن تاکید کردند.
 
در تازه‌ترین برآورد اوپک آمده است که تقاضا برای نفت خام اعضای اوپک در سال ۲۰۱۹، روزانه ۳۲ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه خواهد بود، به طوری این که این رقم نسبت به امسال ۷۶۰ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.  
 
اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در حالی که امسال رشد اقتصادی بالایی را شاهد بوده‌ایم، تحولات بازار نفت در سال آینده میلادی اندکی معتدل‌تر خواهد بود، اقتصاد جهانی و پیش‌بینی رشد تقاضای نفت کم خواهد بود.
 
انتظار می‌رود که روند افزایشی تقاضای نفت که اوپک به متعال کردن آن کمک کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی کند شود.
 
تازه‌ترین برآورد اوپک حکایت از این دارد که رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۱۹ روزانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه خواهد بود، در حالی که نسبت به رقم روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه‌ای در سال ۲۰۱۸، ۲۰۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.
 
دبیرخانه اوپک در گزارش خود اعلام کرد که چنانچه عملکرد اقتصاد جهانی بهتر از سطح انتظارها باشد، شاهد رشد تقاضا برای نفت خام خواهیم بود و در این شرایط اوپک به عرضه کافی به منظور تضمین ثبات در بازارهای ادامه می‌دهد.
 
براساس آمارهای منابع ثانویه در پی افزایش تولید نفت عربستان،  تولید کل اعضای اوپک در ماه ژوئن با ۱۷۳ هزار بشکه افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه رسید.
 
براساس محاسبات رویترز این رقم عرضه نشان از رسیدن پایبندی اعضای اوپک به ۱۳۰ درصد دارد.
 
تازه‌ترین گزارش اوپک نشان می‌دهد که عربستان، امارات و کویت در حال افزایش تولید نفت خام خود هستند.
 
براساس گزارش ماه ژوئیه اوپک، عربستان سعودی در ماه ژوئن تولید نفت خام خود را ۴۰۵ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز افزایش داده است.
کد خبر 283647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =