رسانه ملی باید در نمایش دستاوردهای توانمندان ایرانی اهتمام ورزد

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پارس جنوبی را نماد اقتدار و عظمت متخصصان ایرانی در به ثمر رساندن طرح‌های عظیم صنعت نفت دانست و گفت: رسانه ملی باید تلاش‌ها و دستاوردهای عظیم متخصصان ایرانی صنعت نفت در پارس جنوبی را بیش از گذشته برای ملت ایران به نمایش بگذارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عبدالعلی علی عسگری که با همراهی محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از طرح‌های پارس جنوبی بازدید کرد در جریان بازدید از فاز 13 اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های اجرایی از سوی پیمانکاران داخلی تحت راهبری کلان وزارت نفت، دستاوردهای خوبی را در پارس جنوبی به همراه داشته است.

وی با تاکید بر این‌که باید قدردان توانمندی‏‌های ملت ایران باشیم، یادآور شد: دستاوردهای عظیم این مجموعه بزرگ صنعتی باید سبب «اعتماد به نفس ملی» شده و با همراهی مردم گام‌های بلندی در پیشرفت و توسعه اقتصادی برداشته شود.

زبان رسانه در مقابل دستاوردهای نفت قاصر است

علی عسگری توسعه فازهای پارس جنوبی را با وجود تحریم‌ها و دسیسه دشمنان، نتیجه افزایش سطوح دانش فنی و مهندسی متخصصان داخلی دانست و اظهار امیدواری کرد که رسانه ملی بیش از گذشته بتواند در حمایت هم جانبه از صنعت داخلی اهتمام ورزد.

وی تاکید کرد: رسانه ملی باید تلاش‌های کارکنان طرح‌های درحال توسعه در شرایط دشوار آب و هوایی منطقه پارس جنوبی را که مصداق بارز غیرت و عزت ملی است، به خوبی و بهترین شکل برای مردم به نمایش گذارد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: عظمت کار بزرگ در پارس جنوبی را تنها می‌توان به‌طور عینی و ملموس احساس کرد و زبان هر رسانه‌ای در برابر این موفقیت‌های بزرگ قاصر است.

وی افزود: درصورتی که مردم با چگونگی و شرایط دشوار تحقق این دستاوردها آشنا شوند، برای مصرف بهینه منابع ملی و مشارکت مطلوب در ارتقای بهره‌وری تولید داخلی گام بر می‌دارند.

حضور حداکثری پیمانکاران ایرانی در پارس جنوبی

علی عسگری در ادامه مشارکت حداکثری پیمانکاران داخلی در اجرای طرح‌های پالایشگاهی و فراساحل را مایه افتخار و مباهات توصیف کرد و افزود: خوشبختانه اکنون در نقطه ای ایستاده‌ایم که بخش عظیمی از تاسیسات ساحلی و سکوهای فراساحل و همچنین حفاری و خطوط لوله بدون نیاز به نیروهای خارجی و با باور و توان  داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: البته توان بسیار بالایی در اختیار صنعت نفت ایران است و در این زمینه باید روند رو به جلو خود را ادامه دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما یادآور شد: به نمایندگی از مجموعه رسانه ملی، از وزارت نفت ایران، مدیران ارشد این وزارتخانه، مجریان طرح‌ها و پیمانکاران بزرگ ایرانی که با وجود موانع موجود با اتکا به توانمندی ایرانی، پروژه های باقیمانده را به مراحل پایان کار خود رسانده اند قدردانی و تشکر می‌کنم.

ضرورت آشنایی مردم با فرآیند تولید گاز

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در جریان این بازدید از جمع بندی همه فازهای پارس جنوبی به جز فاز 11 خبر داد و یادآور شد: برداشت گاز از پارس جنوبی با تلاش بسیار زیاد و سرمایه گذاری حدود ٧٥ میلیارد دلاری در مدت ٢٠ سال صورت گرفته است.

وی بر ضرورت آشنایی مردم با سختی‌های فرآیند برداشت و تولید گاز مصرفی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها و بخش صنعتی باید در زمینه صرفه‌جویی دوشادوش و درکنار هم با ارایه برنامه‌هایی، ضمن تشریح فرآیند فوق، به اصلاح الگوهای مصرف انرژی بپردازند تا بتوانیم همواره از مواهب این نعمت طبیعی استفاده و درعین حال از آن حفاظت کنیم.

کد خبر 283652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =