دنیا از سیاست‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران پیروی نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد که کشورها در آینده نمی‌توانند معیشت و مسائل اقتصادی خود را با آمریکا و منافع این کشور و سخنان ترامپ گره بزنند.

به گزارش شانا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به احتمال معافیت برخی مشتریان از آمریکا برای خرید نفت خام ایران، گفت: دنیای امروز بزرگتر و متنوع‌تر از آن است که آمریکا بخواهد مطالبی را دیکته و یا الزامی در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشورها، آمریکا نمی‌تواند آنها را مجبور به انجام حرکتی کند که این کشورها با ضرر و زیان اقتصادی روبه‌رو شوند.

وی با بیان این‌که در آینده نه چندان دور شاهد مخالفت‌های گسترده و وسیع‌تر با سیاست‌های اقتصادی آمریکا خواهیم بود، تصریح کرد: امروز کشورهای دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نمی‌توانند معیشت و مسائل اقتصادی خود را با آمریکا و منافع این کشور و سخنان ترامپ گره بزنند.

حاجی بابایی عنوان کرد: اگر قرار باشد سیاست‌های آمریکا در منطقه اجرایی شده و صادرات نفت ایران کاهش یابد، باید نفت 100 دلاری را از هم اکنون پیش‌بینی کرد که به نفع اقتصاد کشورها نیست.

کد خبر 283656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =