3600 روستا تا پایان امسال گازرسانی می‌شوند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: مطابق وعده شرکت ملی گاز ایران به دولت، تا پایان امسال به 3 هزار و 600 روستا گازرسانی می‌کنیم.

سعید مومنی، درباره تحقق وعده شرکت ملی گاز به دولت دوازدهم مبنی بر گازرسانی روزانه به 10 روستا تا پایان امسال به خبرنگار شانا گفت: در ماه‌های ابتدایی امسال همه عملیات اجرایی و زیرساخت‌ها برای انجام گازرسانی به روستاهای کشور انجام شده است، همچنین تا پایان خرداد امسال، تعداد شهرهای گازرسانی شده به یک هزار و 117 شهر معادل 96.9 درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: بر اساس وعده شرکت ملی گاز، به صورت میانگین روزانه 10 روستا در نقاط مختلف کشور، گازرسانی می‌شوند که تعداد آنها تا پایان امسال به 3 هزار و 600 روستا می‌رسد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار کرد: اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی از محل بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال 93، تامین می‌شود.

به گفته مومنی، تا پایان خردادماه امسال، درصد گازرسانی به روستاهای کشور بدون درنظر گرفتن استان سیستان و بلوچستان به 78 درصد رسیده است و این رقم با در نظر گرفتن استان سیستان و بلوچستان، 73.6 درصد اعلام شده است.

وی تعداد روستاهای گازرسانی شده بدون احتساب سیستان و بلوچستان را 26 هزار و 10 روستا و با احتساب سیستان و بلوچستان، 26 هزار و 13 روستا اعلام کرد.

به گزارش شانا، نکته‌ای که در موضوع گازرسانی شهری و روستایی باید مورد توجه قرار گیرد این است که، تعداد روستاها و شهرهای کشور به همراه خانوار ساکن در این شهرها و روستاها، همواره بر اساس نتایج اعلام شده از آخرین سرشماری کشور اعلام می‌شود و مطابق قانون، همه شهرها و روستاها از لحاظ داشتن صلاحیت برای دریافت گاز طبیعی، بررسی می‌شوند.

بر اساس سرشماری سال 90 و تعداد شهرها و روستاهای اعلام شده در آن سرشماری، میزان گازرسانی روستایی تا پایان سال 96 از سوی شرکت ملی گاز ایران 81 درصد و میزان گازرسانی شهری تا پایان پارسال، 96.6 درصد اعلام شد اما از ابتدای امسال، به دلیل تبدیل شدن تعدادی از روستاها به شهر و تاثیری که در سرشماری سال 95 داشته، نحوه محاسبه شهرها و روستاهای  گازرسانی شده کشور تغییر کرده است.

بنابراین، اکنون میزان گازرسانی روستایی به 78 درصد رسیده و با تحقق گازرسانی به 10 روستا در هر روز تا پایان امسال، این رقم به 81 درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 283660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =