مشکلی برای بخش انرژی ایران پیش نمی‌آید

رئیس جمهوری با اشاره به این‌که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد، گفت: بسیار امیدواریم که روند همکاری اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته ادامه یابد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، 23 تیرماه) در پایان نشست سران سه قوه، با اشاره به این‌که قریب به اتفاق کشورها زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی‌روند، گفت: در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، کالاهای اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد و همیشه زمانی پیروز شدیم که دولت و مردم در کنار هم بودند.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه اقدام‌های غیرقانونی آمریکا، مسئولان و دولت، تماس‌های خوبی با کشورهای مختلف اروپایی، چین و روسیه، کشورهای همسایه و کشورهای مهم آسیایی داشتند و قریب به اتفاق کشورها که حفظ استقلال و حاکمیت برای آنها مهم است، پاسخ‌شان مثبت است، یعنی می‌گویند که ما زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی‌رویم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بسیار امیدواریم که روند تعامل اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته ادامه یابد و البته ما برای مواردی که ممکن است دچار مشکل شویم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در جلسه امروز نیز درباره راهکارهایی که با کمترین هزینه از این مرحله عبور کنیم، بحث و گفت‌وگو کردیم.

روحانی عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که آمریکا بیش از همه در این ماجرای تحریم منزوی است، حاکمان امروز آمریکا، ماجراجویانه و غیرقانونی نه تنها با ملت ایران، بلکه نسبت به ملت‌های دیگر و حتی نسبت به متحدان خود برخورد می‌کنند و شما می‌بینید که مردم متحدترین کشور اروپایی با آمریکا در سفر اخیر ترامپ به انگلیس، چه واکنشی نشان دادند، برخورد مردم در لندن و شهرهای دیگر، به گونه‌ای بود که ناچار شدند مراسم تشریفاتی این سفر را تغییر دهند.

رئیس جمهوری گفت: امروز آمریکا در افکار عمومی دنیا منزوی و در میان مردم ایران نیز از همیشه منزوی‌تر است، زیرا طرح تحریم آمریکا علیه ملت ایران است، اگر این تحریم برای بخش و صنعت خاصی بود، می‌توانستند بهانه‌هایی بیاورند و توجیه‌ کنند، اما این تحریم‌ها، تحریمی عام و کور است که بر مردم ایران فشار وارد می‌شود، بنابراین طرح آنها فشار به ملت ایران است.

کد خبر 283662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =