وزارت نفت توجه خاصی به تحقق مطالبات ساکنان شهرهای نفتی دارد

استاندار بوشهر گفت: وزارت نفت توجه خاصی به تحقق مطالبات مردم شهرهای میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان بوشهر در بازدید از عسلویه، الزام‌های توسعه در این شهر را بررسی کردند.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این بازدید، بر مهار و جمع آوری گازهای ارسالی به مشعل در فازهای پارس جنوبی تاکید کرد و افزود: به این منظور، وزارت نفت طرح‌های مهمی در حال اجرا دارد.

وی گفت: از سال 1388 تا 1392، یکهزار و 440 میلیارد ریال از محل اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شده که این رقم در سال‌های 92 تا 97 به یکهزار و 720 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: از این میزان اعتبار توزیع شده 4 هزار و 500 میلیارد ریال سهم شهرستان عسلویه بوده است.

اشتغال‌زایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برای جوانان عسلویه

عبدالنبی یوسفی، فرماندار عسلویه نیز در این بازدید، با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان عسلویه‌ای اظهارکرد: برای حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان اقدام‎های مهمی از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی انجام شده است و از اول تیرماه امسال تعدادی از جوانان برای اشتغال به شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی معرفی شده‌اند.

وی درخصوص اعتبارات عمرانی این شهرستان گفت: سال گذشته 770 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی مصوب شد که 39 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافت، این در حالی است که اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و شرکت‌های نفت و گاز نیز تخصیص 100 درصدی پیدا کرده است.

فرماندار عسلویه گفت: تاکنون طرح‌های مختلفی در حوزه مدرسه‌سازی، مراکز درمانی و حل مشکلات زیست محیطی انجام شده که لازم است برای تحقق مطالبات مردم براساس پیوست‌های فرهنگی اجتماعی، این طرح‌ها به ویژه حل معضلات زیست محیطی ادامه یابد.

فرزاد رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده، سه درصد اعتبارات قراردادهای نفت و گاز وزارت نفت در استان بوشهر به اجرای طرح‌های عمرانی در محیط پیرامونی این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

کد خبر 283689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =