پزشکیان: درباره موضوع نفت در برابر غذا سخنی نشنیده‌ام

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مباحث مطرح شده درباره توافق نفت در برابر غذا ایران و روسیه گفت: چنین موضوعی را نشنیده‌ام و تصور نمی‌کنم که ایران با روسیه درباره این موضوع توافقی کرده باشد.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان با بیان این که در شرایط کنونی تنها آمریکاست که موضوع تحریم را بزرگ جلوه می‌دهد و کشورهایی مانند چین و روسیه و حتی کشورهای اروپایی زیر بار حرف‌های ترامپ نرفته‌اند، افزود: همچنین معتقدم مشکلات ایران به مسائل ارزی برمی‌گردد که با توجه به وقوع تحریم‌های آمریکا شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران با آمریکا فعالیت مشترک انجام می‌دهند، بنابراین در شرایط تحریمی نمی‌توانند با ایران همکاری و معامله کنند که این موضوع برای این شرکت‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش شانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست این هفته خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تفاهم نفت در برابر غذا در سفر ولایتی به روسیه تصریح کرد: من نقل قولی از طرف ایرانی در این باره نشنیده‌ام. این موضوع را یک مقام روسی مطرح کرد که نمی‌توانم در مورد آن قضاوت کنم، اما رسیدن به تفاهم و همکاری در هر زمینه‌ای به حضور هیئت‌های کارشناسی ازسوی دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز دارد که آن هم مسیری طولانی است.

کد خبر 283743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =