انتقال بیش از 933 میلیون لیتر فرآورده نفتی به مازندران و گلستان

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از انتقال بیش از 933 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به مازندران و گلستان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، شیرافکن قربانی، با اشاره به استمرار فعالیت شبانه‌روزی مراکز انتقال نفت و تاسیسات منطقه برای انتقال سوخت مورد نیاز مردم مازندران و گلستان، از انتقال 933 میلیون و 740 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سه ماه نخست امسال به انبارهای پخش مازندران و گلستان خبر داد.

وی گفت: از این مقدار فرآورده، 33 میلیون و 325 هزار لیتر بنزین یورو 4، 305 میلیون و 523 هزار لیتر بنزین معمولی، 24 میلیون و 134 هزار لیتر بنزین سوپر، 32 میلیون و 58 هزار لیتر نفت سفید و 298 میلیون لیتر نفتگاز به انبار پخش مازندران منتقل شده است.

معاون عملیات منطقه شمال با اشاره به افزایش 39 درصدی حجم فرآوردههای نفتی تحویلی به انبار پخش مازندران در مقایسه با پارسال افزود: این حجم از فرآوردههای نفتی به‌وسیله 284 کیلومتر خط لوله 16 و 12 اینچ ری - ساری به مازندران انتقال یافت و تحویل انبار پخش منطقه ساری شد. 

قربانی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 240 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین و نفت‏ گاز به استان گلستان منتقل شد که در مقایسه با پارسال یکدرصد کاهش داشته است.

به گزارش شانا، منطقه شمال یازدهمین منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. مرکز این منطقه در استان مازندران در شهرستان ساری واقع شده است.

عملیات انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در منطقه از طریق پنج مرکز انتقال نفت (نکا، ساری، گل پل، اوریم، مرگاو)، سه فشارشکن (ورسک شهیدبابایی، لاجیم، علی‌آباد)، سه تاسیسات انتهایی (ساری، گرگان، گنبد) و از طریق حدود ۶۲۰ کیلومتر خطوط لوله انجام می‌شود.

کد خبر 283890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =