کریدور ویژه صادرات محصولات پتروشیمی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: روند صادرات محصولات پتروشیمی کشور با راه‌اندازی کریدور صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تسهیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امید شهیدی‌نیا به مزیت کریدور صادراتی محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال، برای دریافت مجوز لازم کریدور ویژه صادرات محصولات پتروشیمی با گمرک و اداره بنادر جمهوری اسلامی مذاکراتی انجام شد که در صورت فراهم شدن همه شرایط، در چند ماه آینده این کریدور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مزیت اصلی این کریدور صادراتی، کاهش بوروکراسی صادرات محموله‌ها و همچنین کاهش زمان توقف محصولات صادراتی در درگاه ارسال است و به روند صادرات نیز کمک خواهد کرد. این کریدور در حجم صادرات تاثیری ندارد، اما زیرساختی برای طرح‌های آینده خواهد بود. به عبارت دیگر، زمان عبور محموله صادراتی از این کریدور چهار برابر کاهش می‌یابد که سبب بهینه‌سازی زمان صادرات می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: با شرکت راه‌آهن نیز مذاکراتی انجام شده و قصد داریم از ظرفیت ریلی کشور برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مستقل همسود (CIS)، ترکیه و عراق استفاده کنیم. زمینه و زیرساخت‌های لازم برای انجام کار فراهم است و با توجه به امکان تحریم کشتیرانی می‌توانیم گزینه مبادی زمینی و ریلی را جایگزین کنیم.

شهیدی‌نیا به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: در گذشته اینگونه اقدام‌ها انسجام خاصی نداشت، اما پس از تشکیل شورای راهبردی، هزینه‌کرد شرکت‌های پتروشیمی در امر مسئولیت اجتماعی هدفمند شده و هم اکنون سالانه بودجه‌ای در این باره تصویب می‌شود و در اختیار فرماندار قرار می‌گیرد و در پروژه‌های سرمایه‌ای استان مطابق با پیشنهاد فرماندار هزینه می‌شود، البته هدف ما اجرای فعالیتی ماندگار برای مردم شهرستان است.

کد خبر 283891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =